נדל"ן ותשתיות

דירה בהנחה: רשות המיסים מסבכת את המשקיעים באלדד פרי

המשקיעים בדירות של אלדד פרי ספגו מכה קשה, מלבד העובדה שהם לא מודעים לגורל ההשקעה שלהם, רשויות המסים מכירות בהם כבעלי דירות וכך הם לא זכאים להירשם להגרלות "דירה בהנחה" של משרד השיכון והבינוי
מערכת ice |  3
רשות המיסים מסבכת את המשקיעים באלדד פרי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אוליביה פיטוסי)
לפני כשנה וחצי קרסה קבוצתו של יזם הנדל"ן המנוח אלדד פרי, בקבוצה ניסו לשקם פרוייקטים שהסתבכו, כרגע אלפי הלקוחות של הקבוצה ממתינים במתח וחוששים מאוד בנוגע להשקעתם. 
על פי הפרסום של עדי כהן בדה מרקר, רוב הלקוחות צפויים לקבל בחזרה בין 50%-60% מהכספים שהשקיעו או בדרך של השלמת הפרוייקטים או באמצעות מכירת הקרקע לצד השלישי. אך מסתבר שעדיין המשקיעים סופגים מחיר כבד. חברים בקבוצת הרכישה של אלדד פרי ניסו באחרונה להירשם להגרלות המדינה עבור דירות במחיר מסובסד שהם חלק מתכנית "דירה בהנחה" ונתקלו בסירוב בשל היותם רשומים כבעלי דירה בעצמם.
 
ב-13 במרס, משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל פרסם כי תכנית דירה בהנחה יוצאת לדרך. 30 אלף יחידות דיור בהנחות משמעויות לזוגות צעירים ומחוסרי דיור יוגרלו לזכאים בשנה הקרובה, במסגרת תוכניות שונות לדיור בר השגה. אך כאמור, אלו שהשקיעו בפרוייקטים של פרי לא זכאים מכיוון שהם לא מוגדרים כמחוסרי דיור. 
בדיווח של דה מרקר, הוצג לדוג' פרוייקט שקודם בשנת 2018 לבניית 230 יחידות דיור על קרקר שפרי מכר בחזרה לבעליה מבלי שהרוכשים ידעו וכך הוא הותיר אותם ללא כספם וללא אחיזה בקרקע. אך בגלל שאותם רוכשים הפקידו תשלומים ונרשמו ברשויות המס המדינה מכירה בהם כבעלי דירות. אך כמובן שאין ברשותם דירה.
 
ממשרד השיכון נמסר בתגובה: "המשרד מפעיל את תוכניות 'דירה בהנחה' על מנת לספק פתרונות דיור עבור חסרי דיור, ולפיכך בודק כל פנייה על מנת לוודא זאת. בכדי להקל כמה שיותר על הפונים, הבדיקות נעשות בממשק עם גופי ממשל שונים, בהם רשות המיסים. ללא הסדרת הרישום מול רשות המיסים, המשרד לא יכול לאשר זכאות, היות והפונה מוגדר בעל דירה. באשר לרישום להגרלות 'דירה בהנחה', משרד הבינוי והשיכון טיפל ואישר בהצלחה מספר חסר תקדים של פונים לבקשת זכאות להרשמה. כמו כן, בכדי להיענות לביקוש הציבורי הרב, השר אלקין הודיע על הארכת זמן ההרשמה להגרלה הנוכחית".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הנרצחת וגם ירשת
    תמני חטוף 03/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אוי אאוי עשו כתבה כמה מסכנה המשפחה . למה לא עושים כתבה על המשפחות שנפלו קורבן לנוכח עם כיפה כיאה לעבריינים?
    סגור
  • 2.
    יש חהם סיכוי לקבל את הדירות
    אאג 03/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למב שיתיחסו אליהם כחסרי דיור? יש להם סיכוי לקבל את הדירות בתוספת תשלום
    סגור
  • 1.
    מעניין מי המוליך שולל את האזרחים
    אזרח 03/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקימים חברות שגונבים אתת האזרחים המדינה נותנת יד לגנבות וכעת הם אזרחים שיש להם דירות הנהנה העיקרית הגנב למדינת ישראל שיקבלו ראשונים את חלקם בכנסת האזרחים
    סגור