משפט

עוקץ המטבעות הגדול נחשף: כך הדהים השודד את החוקרים

חוקרי המשטרה והאגף למניעת שוד ברשות העתיקות נדהמו לגלות היקפים גדולים של פריטי עתיקות המוחזרים שלא כחוק בביתו של סוחר וותיק בתחום, אלה הממצאים
מערכת ice |  1
מטבעות עתיקים (צילום יולי שוורץ, רשות העתיקות)
חיפוש שבוצע השבוע בביתו של סוחר עתיקות במודיעין על פי צו שופט, העלה ממצאים חסרי תקדים של אלפי פריטים שהוחזקו שלא כחוק. החיפוש נערך על ידי מפקחי היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות ובסיוע משטרת מודיעין.
בביתו של החשוד, סוחר עתיקות וותיק וידוע, נמצאו לא פחות מ-1800 מטבעות עתיקים, תכשיטים וחותמות, לוחות חרס עם כתב יתדות, ופסלון ברונזה קדום.
המטבעות שנמצאו הינם נדירים, בעלי חשיבות מדעית וערכית רבה, ובין היתר נמצאו מטבעות כסף קדומים מהתקופה הפרסית, מטבעות מימי החשמונאים, מימי המרד הגדול, מטבע שקל כסף מהמרד הגדול, ומטבעות הנושאים את שמו הפרטי של מנהיג מרד בר כוכבא – שמעון בר כוכבא.
בחדר אחר בבית, נתפסו עשרות מטבעות בתוך מעטפות דואר נושאות כתובות לנמען, מוכנות למשלוח לחו"ל. בחקירתו הודה החשוד שאכן עסק בסחר בלתי חוקי, בהברחת מאות מטבעות לחו"ל ובקניית מטבעות משודדים וסוחרים לא חוקיים בשטחים, והכנסתם לישראל בניגוד לחוק.
לדברי אילן חדד, המפקח על המסחר בעתיקות ברשות העתיקות, "פעילות היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות יחד עם משטרת מודיעין, אפשרה את סיכול הברחת הפריטים הקדומים מישראל לשווקים בחו"ל. על פי החשד, האיש סחר בעתיקות, לכאורה, ללא רישיון ובניגוד לחוק במשך תקופה ארוכה. החשוד, שעסק בסחר בעתיקות לפני שנים רבות, בקיא בהוראות החוק אך הוא בחר לפעול במודע כנגדו".
 
לדברי אלי אסקוזידו, מנהל רשות העתיקות, "מפקחי רשות העתיקות נאבקים מדי יום ולילה בתופעת שוד העתיקות ובסחר הבלתי-חוקי בעתיקות. הממצאים הקדומים שייכים למדינה ולציבור; לכל מטבע ומטבע סיפור ייחודי באמצעותו ניתן ללמוד על ההיסטוריה והמורשת של הארץ. רשות העתיקות תמשיך לפעולה בשיתוף גופי אכיפה נוספים, לסיכול הסחר הבלתי-חוקי בעתיקות."
מהיחידה למניעת שוד עתיקות נמסר כי בשבועות הקרובים תורחב החקירה על מנת לחשוף את מי שסיפקו את המטבעות לחשוד. בסיום החקירה יועבר התיק ללשכה המשפטית של רשות העתיקות, לבחינת הגשת כתב אישום כנגדו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סוחר ערבי
    ירון לונדון 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סוחר ערבי
    סגור