משפט

משתשמים בלינקדאין? 3 הונאות שכל אחד יכול ליפול בהם

התראה מזויפת, הצעת עבודה מפתה וקריפטו. באדיבות חברת ESET, אספנו לכם כמה מהונאות הלינקדאין הנפוצות שכדי להכיר
מערכת ice | 
לינקדין ולוריס (צילום טוויטר ורד פרקש)
חיפוש עבודה זו עבודה קשה בפני עצמה, מחפשי בוררים בין הצעות רבות, ממלאים כמות אינסופית של טפסים ועשויים להגיע אפילו למצב רגשי קשה – אך הצעת עבודה ממשית לא מגיעה.
רשתות חברתיות לנטוורקינג כמו לינקדאין מנסות לסייע במשימה הקשה של חיפוש העבודה ומאפשרות למחפש העבודה להיות בשליטה על תהליך חיפוש ולמגייסים קל יותר למצוא את המועמדים המתאימים ביותר, אולם דווקא המוטיבציה להשיג את העבודה לצד הנגישות הופכות את הנפילה בתרמיות לנפוצות יותר, במיוחד ב-לינקדאין שנתפסת בציבור כמקום מוגן.
 
ואולם בחברת אבטחת המידע ESET, מזהירים כי דווקא בתקופת פוסט קורונה עם יותר ויותר מחפשי עבודה, כמות ההונאות ברשת זו, הולכת וגדלה, והגיעה לשיאים חדשים בחודשים האחרונים, לעיתים באמצעות טריקים פשוטים וישנים מאוד.
הנה כמה דוגמאות מפניהם מזהירה ב- ESET:
התראות מזויפות
החברות העומדות מאחורי הרשתות החברתיות, ממציאות כותרות מושכות יותר ויותר להודעות שהן שולחות לתיבת המייל, כמו "הופעת ב-30 חיפושים במהלך השבוע האחרון" ו-”ברך את ג'ון על העבודה החדשה שלו", כדי לעורר את סקרנותנו ולגרום לנו להיכנס לחשבון הלינקדאין ולבלות זמן רב יותר בפלטפורמה.
גם פושעי הסייבר שמו לב לנטייה הזאת ומשתמשים בניסוחים מעוררי-עניין כאלה בהודעות פישינג שמגיעות לתיבות המייל שלנו ונועדו לגנוב את הסיסמאות שלנו או לגרום להורדת נוזקות למכשירים שלנו. לאחר לחיצה על קישור במייל מזויף כזה, אנחנו נשלחים ל-"דף נחיתה" מזויף שנראה כמו דף הכניסה ללינקדאין, ובו אנחנו מתבקשים להזין את שם המשתמש והסיסמה שלנו. שניות לאחר שעשינו זאת, אנחנו למעשה מוסרים את שם המשתמש והסיסמה לחשבון הלינקדאין שלנו, ובאותו הזמן גם גישה לשירותים וחשבונות נוספים אשר אנו משתמשים באותם הפרטים על מנת להתחבר אליהם.

  

דוגמה להתראה מזויפת בלינקדיאין


הצעות עבודה כוזבות
דרכים אחרות לגניבת פרטי כניסה כוללות הצעה של "משרות" עם שכר גבוה, אותן ניתן להשיג במרחק של תגובה להודעה בלבד. אם לא נקדיש מספיק תשומת לב, אנחנו עשויים ללחוץ על הקישור שנוסף להודעה או לבקש פרטים נוספים, וה"הד האנטר" יגיב בהודעה לא משכנעת במיוחד שאומרת שיש לכם את הנתונים הדרושים למשרה ויבקש לשלם מקדמה (עבור הכשרה, למשל) או למלא פרטים אישיים דרך טופס ב-Google Form, למשל. זה נראה לכם קצת משונה, אבל סביר להניח שאתם חושבים שאין לכם מה להפסיד. אך האמת היא שונה לחלוטין. זכרו כי המידע שנמצא בפרופיל הלינקדאין ובקורות החיים, כמו שם, מקום מגורים, גיל ופרטים ליצירת קשר, הוא די והותר כדי להביא אתכם לריאיון הראשון, וניתן  לוודא שהחברה אליה אתם מגישים מועמדות אכן קיימת באמצעות חיפוש קצר בגוגל.
  
הבהלה לזהב הדיגיטלי
אמנם התרמיות האלה נמצאות גם במקומות אחרים, אך הונאות מט"ח ומטבעות דיגיטליים מוכוונות גם למשתמשי לינקדאין. יועץ פיננסי שנראה לגיטימי ומנוסה פונה אליכם עם הזדמנות ל"השקעה מצוינת". אנחנו נמשכים להזדמנות לכסף קל, שמפתה במיוחד את אלה שנמצאים בקושי כלכלי או את אלה שבטוחים שהם "יביאו את המכה" בזירת המטבעות הדיגיטליים.
זה בהחלט נשמע טוב מכדי להיות אמיתי, אך ההודעה מגיעה יחד עם קישור לאתר מלוטש שתומך בטענה, יחד עם ביקורות רבות של מיליונרים חדשים שרוצים לספר את סיפור ההצלחה שלהם. רק כמה קליקים והשקעה ראשונית עומדים ביניכם ובין הצטרפות למועדון, מסבירים הרמאים. כל העברות הכספים מתבצעות בתוך האתר היפה כדי לגרום להן להיראות בטוחות ואמינות.
אך לאחר שההעברה מבוצעת, הכסף אובד לעד. היועץ הפיננסי החכם שלנו, יברך אתכם על ההשקעה ה"חכמה". לאחר מספר ימים, עשויה להופיע הודעה שאומרת שהרווחנו סכומי עתק, והמחשבה על כך שייתכן שזו רק תרמית נעלמת. עם זאת, מסתבר שיש לשלם מס גבוה ובלתי-צפוי כדי לקבל את הכסף שנמצא בחשבון. גם אם נשלם, הרמאים ימשיכו לנסות ולהוציא כמה שיותר כסף מהארנקים שלנו. הם כבר הבטיחו את הרווח שלהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה