דיגיטל וטק

מתקפת סייבר משולבת על ישראל: זינוק של 400 אחוז

מחקר חדש מגלה כי מספר מתקפות הסייבר מסוג סוס טרויאני זינק פי 4 בהשוואה לשנה שעברה, עם למלעלה מ-8 אלף התקפות בשליש הראשון של השנה
מערכת ice | 
הסוס הטרויאני. שבוע הסייבר באוניברסיטת תל אביב (צילום יח"צ)

גולשים ישראלים היו חשופים השנה פי 4 למתקפות סוס טרויאני לצורך גניבת סיסמאות (Trojan-PSW), בהשוואה לרבעון הראשון של שנה שעברה (8575 השנה לעומת 2041). בכל העולם חל זינוק של  25% עם כ-4 מילון מתקופת מסוג זה השנה, לעומת כ-3 מילון ב2021, כך עולה ממחקר חדש של חברת הסייבר הרוסית קספרסקי, אשר בחן את התקפות הסייבר השכיחות ביותר המסכנות עסקים קטנים ובינוניים ברחבי העולם.
 

 כלי פופולרי נוסף שבדקו במחקר הוא "התקפות אינטרנט", שיטה בה תוקפים מחדירים קוד זדוני לדפי אינטרנט ואתרים שיודעים לנצל פרצות אבטחה מוכרות או להפעיל תוכנות זדוניות או בוטנט (Botnet) על מנת לפרוץ רשתות ארגוניות ולגנוב מידע. בפעילות מסוג זה נמצאה עלייה של כשלושה מיליון התקפות בשליש הראשון של השנה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד - 35,400,000 לעומת 32,500,000.

 


ממצא נוסף של החוקרים קשור להרגלי העבודה המשתנים בעקבות הקורונה, ובייחוד העבודה מרחוק תוך שימוש בפרוטוקול RDP (Remote Desktop Protocol) - הטכנולוגיה המאפשרת לקשר בין מחשבים באותה רשת ארגונית לקבלת גישה מרחוק. על פי המחקר, היקף הניצול של חולשות ב-RDP נמצאת במגמת ירידה - אך לא בכל המדינות. זאת כאשר בתחילת השנה הנוכחית התרחשו בארה"ב כ-51 מיליון התקפות, לעומת 47.5 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה