כסף וצרכנות

תחזית אפוקליפטית: מתקפות סייבר יפגעו באספקת המזון בעולם

המלחמה באוקראינה נתנה אותותיה על שרשראות אספקת המזון בעולם, והנה כעת מתברר, על פי ה-BBC, כי התקפות האקרים יפגעו גם הן בציוד חקלאי חכם שיוביל לשרשרות משמעויות על המזון העולמי

מערכת ice | 
תירס (צילום פיקסביי)

באתר ה-BBC דיווח כי יש חשש הולך וגובר שהאקרים יוכלו לנצל פרצות בחומרה של ציוד חקלאי חכם כדי להשתלט על רחפנים וכלים אוטומטיים כמו רובוטים המשמשים לשתילה, לקציר של יבול וריסוס אוטומטי.
 


כמו כן, דו"ח של דו"ח אוניברסיטת קיימברידג' טען שמרססים אוטומטיים, רחפנים ומכשירים רובוטיים לקציר היבולים ניתנים לפריצה והם פגיעים וניתנים להשתלטות מרחוק. שיתוף פעולה של הממשלה הבריטית והבולשת הפדרלית בארה"ב הזהירו גם הן כי איום ההשתלטות והתקפות הסייבר בתחום הוא ממשי ומתעצם ככל שהטכנולוגיה מתקדמת.  

חוות חקלאיות רבות משתמשות בציוד טכנולוגי על בסיס יום יומי כי הציוד מייעל את התהליכים ויש מגמה של קצירת היבול תיעשה באופן עדין על ידי מכונות ולא יד אדם תקצור אותם.
 


יש לציין כי הדור האחרון (מבחינה טכנולוגית) של רובוטים חקלאיים, עושים שימוש בבינה מלאכותית וממזערים את המעורבות האנושית. הרובוטים יכולים לעזור לפצות על מחסור בכוח אדם מחד, אך מנגד גובר החשש לאיומים ביטחוניים שיוכלו להשתלט על האספקה.

כל זה מתווסף לתעשייה שכבר נפגעה כתוצאה מהמלחמה באוקראינה וממשבר הקורונה. בשנה שעברה, אחת מהחברות הגדולות בעולם לעיבוד בשר נדרשה לשלם כופר על ידי האקרים לאחר שחוותה מתקפת סייבר. החברה שילמה 11 מיליון דולר בתמורה.
 


 
והנה רק החודש הותקפה חברת חקלאות אמריקאית על ידי כופרה שפגעה בייצור שלה. ומי שחיפש אזהרות מוקדמות למהלכים האחרונים, אפשר למצוא כי בחודש שעבר הזהירה קבוצת רשויות אבטחת סייבר כי האקרים רוסיים עלולים לתקוף שרשראות אספקה מערביות.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה