משפט

התחזה לשוטר - וחדר לפעילות משטרת ישראל

חשד למחדל חמור במשטרה: כך התחזה אזרח לשוטר וחדר לפעילות הארגון. הוא צולם בהפרות הסדר בשער שכם עם כוחות הביטחון וצולם בזירת הפיגוע באלעד במוצאי יום העצמאות. בביתו התגלה ציוד משטרתי רב. גורם משטרתי: "סיכן חיי אדם". בימים אלה מתנהל נגדו משפט בגין איומים

מערכת ice |  5
ניידת משטרה (צילום דוברות המשטרה)

תושב פתח תקווה בן 30 הצליח לחדור אל שורות משטרת ישראל, תוך שהוא מתחזה לאיש מודיעין. האיש לקח חלק בפעילויות מבצעיות רגישות באזורים רגישים במיוחד. האיש הצליח לעשות שאת למרות שמעולם לא התגייס למשטרה, לא נשא תעודת שוטר ולא עבר הכשרה בבית הספר לשוטרים. לפני כשבועיים הוא נעצר ונפתחה נגדו חקירה פלילית. 

mynet ירושלים פרסמו תמונה של חייק בעמדת המשטרה בירושלים, שער שכם, באחד המקומות הכי נפיצים בישראל, כשהוא עומד לצד לוחם מג"ב. חייק מצולם כשעל ראשו כובע משטרתי והוא לובש אפוד מגן משטרתי, כמו רכזי המודיעין של המרחב.
 


שאלות רבות עולם בעקבות התצלום ועולה תהיה חמורה כיצד הוא הצליח, כמתחזה, להיכנס לעמדה משטרתית שמורה, ולקבל ציוד ומידע לגבי הנעשה במקום.

ה"מתחזה" תועד בין היתר מתחזה לשוטר בפעילות מבצעית בהפרות סדר בשער שכם, בזירת הפיגוע הרצחני באלעד במוצאי יום העצמאות וגם בזירת ההפגנות הסוערות בשכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים. הוא הציג את עצמו כשוטר מג"ב, ובאחד המקרים אף כקצין משטרתי. ערנות של אחד השוטרים בזירת הפיגוע הובילה לחשיפתו ולפתיחה בחקירה פלילית, המתנהלת בימים אלו ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים. 
 



בחיפוש בביתו התגלו פרטי לבוש של גופי חירום וביטחון שונים. גורם במשטרה אמר על הממצאים והראיות: "סיכן חיי אדם".

בימים אלו מתנהל נגדו משפט בגין איומים. המתחזה נאשם כי פתח במרדף אחר רכב בכביש 471 וחסם אותו. לאחר מכן הוא יצא מרכבו, ניגש לרכב שחסם וביקש מהנהג לפתוח את הרכב תוך שהוא מציג תעודה כלשהי וצועק שהוא איש ביטחון ושמדובר ב"מצב חירום". על פי כתב האישום, המתחזה שב לרכבו, הוציא ממנו חפץ הנראה כאקדח, הכניסו לחלק האחורי של מכנסיו ושב בשנית לרכב שחסם. בשלב זה נמלט הנהג מהמקום.
את הנאשם מייצגת עו"ד גולן מאירי, מהסנגוריה הציבורית, שאמרה: "מדובר בבחור צעיר ללא עבר פלילי, שהתנדב משך שנים במכבי אש ומחזיק ברשותו ציוד ותעודות מתקופה זו. אין מחלוקת על כך שכשהגיע לזירות תקשורתיות, הוא לא גרם כל נזק ופעל כמו כל אזרח סקרן עם מצלמה".
 


​מהמשטרה נמסר בתגובה: "בעקבות חשד להתחזות, נפתחה חקירה במשטרה שבמסגרתה נחקר החשוד ובוצעו מגוון פעולות נוספות. החשוד שוחרר בהוראת בימ"ש בתנאים מגבילים וחקירת המקרה נמשכת".

תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    משטרת ירושלים רקובה מן היבוד
    דינה אלמליח 05/2022/24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כשמפקד לוקח שוחד מה ניתן לצפות מפקודיו
    סגור
  • 3.
    משטרה מפגרת
    אורן 05/2022/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תת רמה.גרועים ונמוכים ממשטרת זימבבואה
    סגור
  • 2.
    כך מתנהל ממשלת בנט את לפיד
    אזרח 05/2022/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למה לא אסור לרמות הוא למד מראש הממשלה ושר האוצר
    סגור
  • זה מה עשה שלטון הליכוד בראשות זיביהו
    אא 05/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הרב את המדינה 15 שנה של שחיתות
    סגור
  • 1.
    לתת לא להמשיך להיות שוטר זה בחינם בלי משכורת (ל"ת)
    עומר אדם 05/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור