משפט

עובד טסלה לשעבר הפתיע: מדוע ויתר על 15 מיליון דולר?

עובד טסלה לשעבר דוחה תשלום של 15 מיליון דולר כפשרה במסגרת התביעה שהגיש נגד החברה על התעללות גזעית ודורש את הסכום המקורי שפסק חבר המושבעים בגובה 137 מיליון דולר
מערכת ice |  2
טעות בחיובים בחברת טסלה (צילום pexels, freepik)
בשנה שעברה תבע אוון דיאז, מפעיל מעליות לשעבר במפעל ההרכבה של טסלה בפרמונט, את יצרנית הרכב בשל טענה ליצירת סביבת עבודה עוינת ומתעללת מבחינה גזעית, וזכה ב-137 מיליון דולר על ידי חבר המושבעים.
מתוך הסכום הזה הוענקו לו 15 מיליון דולר בלבד על ידי שופט, שנתן לדיאז שבועיים לקבל או לדחות את הסכום החדש כפשרה. כפי שדיווח בלומברג, עורכי הדין של דיאז נקטו באפשרות השנייה.
 
"בדחיית ההפחתה המוגזמת של בית המשפט בבקשה למשפט חדש, מר דיאז מבקש שוב מחבר המושבעים של חבריו להעריך מה טסלה עשתה לו ולספק פיצוי צודק על מבול ההשמצות הגזעניות שהופנו כלפיו". כתבו עורכי הדין של דיאז בהצהרה ל-NBC News.
התביעה, שהוגשה במקור ב-2017, תיארה סביבת עבודה שבה עובדים שחורים היו נתונים בקביעות להכפשות גזעניות והתעללות אחרת, כאשר לפחות מפקח אחד אמר לדיאז "לחזור לאפריקה" - נושאים שלטענתו גם החברה התרשלה בטיפול. טסלה נרתעה מהטענות של דיאז, בטענה שהיא נקטה בפעולה בזמן כדי לעצור את ההטרדה, כמו גם טענה שההשמצות הגזעיות הללו "הופעלו בצורה "ידידותית" ובדרך כלל על ידי עמיתים אפרו-אמריקאים".
בשנה שעברה פסק חבר מושבעים לדיאז פיצויים בסך 6.9 מיליון דולר ופיצויים עונשיים בסך 130 מיליון דולר, שכנראה היו מסתכמים באחד התשלומים הגדולים ביותר בתביעה על אפליה גזעית של תאגידים. השופט המחוזי בארה"ב וויליאם אוריק, בחוות דעת שהוגשה באפריל, דחה את טענותיה של טסלה כי היא אינה אחראית לעובד חוזה, אך גם קיצץ את סכום הפרס, וכינה אותו "מופרז". הוא הפחית את סכום הפיצויים ל-1.5 מיליון דולר ואת הפיצויים העונשיים ל-13.5 מיליון דולר. מאחר שעורכי דינו של דיאז דחו כעת את הפרס, התיק יעבור למשפט חדש.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בשביל 15 מליון דולר אני מוכר שיתעללו בי כל בוקר
    אריה 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אין שום הצדקה לפיתוגיים כאלה, מאות מליוני דולרים למפעיל מעליות שנפגעו לו הרגשות...
    סגור
  • 1.
    אמריקה בהתאבדות . סין משתלטת (ל"ת)
    איל 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור