משפט

מאות מפגינים נגד בית המשפט בארה"ב: "בגלל הבת שלי"

בית המשפט העליון בארה"ב ביטל אתמול פסיקה תקדימית שאפשרה בפועל את הזכות של כל אישה במדינה לעבור הפלה. מאות מפגינים בשעה זו מול בית המשפט העליון: "זו רה ההתחלה"
מערכת ice | 
מאות מפגינים נגד בית המשפט בארה"ב (צילום unsplash, יוטיוב/ NBC News)

בכלי התקשורת בארה"ב מדווחים על מאות מפגינים שהגיעו היום (שבת) לבית המשפט העליון בארה"ב במחאה על החלטת השופטים אמש לבטל את הפסיקה התקדימית "רו נגד ווייד" שהכירה לפני כמעט 50 שנה בזכות החוקתית של נשים לעבור הפלה. לצד המפגינים נגד הפסיקה, התקיימה גם הפגנה של מתנגדי הפלות.


הפסיקה הגורפת של בית המשפט, עם רוב שמרני של 6-3, משנה באופן ניכר את החיים האמריקאיים, כאשר כמעט מחצית מהמדינות צפויות לאסור הפלות בשטחן. על פי "רויטרס" השופט השמרני קלרנס תומאס אף הניח כי נימוקי בית המשפט יכולים להוביל בעתיד גם לשינוי של פסיקות עבר המגנות על הזכות לאמצעי מניעה, ונישואי הומוסקסואלים.

שמרנים נוצרים נלחמו זה מכבר כדי להביא להפיכת הפסיקה שאסרה על מניעת ההפלות. יש מי שרואים בפסיקה הנוכחית תוצאה של מסע ארוך למינוי שופטים נגד הפלות לבית המשפט העליון, כאשר הפסיקה זכתה לתמיכת כל שלושת השופטים שמונו על ידי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.
"בית המשפט העליון קיבל כמה החלטות איומות", אמר מוקדם יותר היום הנשיא הדמוקרטי ג'ו ביידן. הוא הוסיף כי הבית הלבן יבדוק במשטרה כיצד מדינות אוכפות איסורים, כאשר פקידי ממשל כבר סימנו שהם מתכננים להילחם בניסיונות של מדינות לאסור כדור המשמש להפלה תרופתית. בנושא בהודעה מטעם הבית הלבן נאמר כי יעשו מאמצים למנוע ממדינות להגביל את יכולתן של נשים לצאת ממדינת המוצא שלהן כדי לבצע הפלה.
"כבר הלכנו פעם אחת והנה אנחנו צריכים לחזור בגלל הבת שלי וכל האנשים האחרים בעולם שזה משפיע", סיפרה אחת הנוכחות בהפגנה מול בית המשפט ל-CNN. אישה אחרת אמרה שהיא "כועסת", והיא אמרה שבדרך כלל היא משתתפת רק בהפגנות מקומיות אך היא הרגישה שהיא חייבת להיות היום בבית המשפט העליון. "זה מרגיש אחרת... זו רק ההתחלה", אמרה.

 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה