משפט

פגישה עם שרה ופרשה ביטחונית: הסכם עד המדינה נחשף

בית המשפט אישר היום לפרסם את הסכמי עדי המדינה בפרשת תיקי נתניהו עליהם חתומים מקורביו לשעבר ניר חפץ ושלמה פילבר. חפץ התחייב למסור פרטים על מעורבותם של שרה ויאיר נתניהו וכן על 'פרשה ביטחונית חמורה'; פילבר ויתר על רישיון עו"ד לחמש שנים
מערכת ice |  1
משפט נתניהו (צילום מסך חדשות כאן 11)

בית משפט השלום בתל אביב (השופט עלאא מסארווה) החליט היום (שלישי) כי הסכמי עד המדינה של דובר ראש הממשלה לשעבר ניר חפץ ומנכ"ל משרד התקשורת דעז שלמה פילבר, שנחתמו במסגרת תיקי משפט נתניהו, ייחשפו לציבור. זאת בעקבות בקשה שהגיש עו"ד אלעד מן בשם עמותות העין השביעית- שקוף, הצלחה והתמנון.


בין השאר נחשף כי חפץ התחייב להעיד על "פרשות ביטחוניות חמורות חמורות בעלות עניין ציבורי רב", לפי חומרי החקירה שפורסמו באמצעי התקשורת ובמסגרת המשפט ככל הנראה מתייחסת התחייבות זו לעדות שסיפק חפץ על מעורבות של בנו של ראש הממשלה לשעבר יאיר נתניהו בהחלטת הצבת המנומטרים בהר הבית שהביאה למתיחות ביטחונית רבה.


כמו כן, בעוד היועמ"ש אביחי מנדלביט החליט שלא להגיש כתב אישום נגדי בני משפחתו של נתניהו, שהיה קיים חשד למעורבותם בחלק מפרשות השחיתות, כעת נחשף כי חפץ אמר שיוכל למסור מידע על כך שרה הנחתה אותו ואת פילבר לסייע לבעל השליטה דעז בבזק שאול אלוביץ' וכן שהוא יכול למסור כי "היה נוכח במס' אינטראקציות בין רוה"מ רעייתו ובנם יאיר במסגרת שוחחו על יחסי התן וקח עם שאול אלוביץ" ואף כי יוכל להצהיר שהוא "איש אמונה של שרה".


כמו כן, שני עדי המדינה  התחייבו שלא לעבוד יותר בתפקיד ציבורי בעתיד, בהתאם פילבר צפוי לעמוד לדין משמעתי בנציבות המדינה. אף סוכם כי פילבר יושעה מתפקידו כעורך דין למשך 5 שנים.
 


בנוסף, פילבר שהפרקליטות ביקשה להכריז עליו כעד עוין בטענה לסתירות רבות בין דברים שאמר בחקירתו לעדות שסיפק במשפט, והשופטים אף אישרו לפרקליטות לחקור אותו בחקירה נגדית באופן חריג לעדן מדינה, התחייב "שלא לבצע כל פעולה, בין במעשה ובין במחדל, שתפגע במהימנות הודעותיו בפני גורמי החקירה".


 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תודה על אומץ הלב
    יפה יוסף 06/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן לחשוף מה קורה במחשכים כי יש לכך השפעה מכרעת על איכות חיינו בישראל וביטחונם
    סגור