משפט

אמא של תלמיד תובעת את בן דוד: זו הסיבה

אמא של תלמיד הגישה תביעה נגד יפה בן דוד בטענה שנגרם לה נזק כספי בגלל השביתה, האם דורשת פיצוי של כ-30 אלף שקלים; האם לטענות באמת יש תוקף משפטי?
מערכת ice |  2
יפה בן דוד (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)

אמא של תלמיד יסודי ממרכז הארץ הגישה תביעה נגד מזכ"לית הסתדרות המורים בן דוד כשהיא דורשת פיצוי של יותר מ-30 אלף שקל בטענה שהוסב לה נזק כספי בעקבות שביתות המורים.

בכתב התביעה שפורסם ב-"ynet", טענה האם עו"ד שני ליברמן כי נאלצה להפסיד ארבעה ימי עבודה במהלך ימי השביתה, וכי שילמה עבור טיפולים פרטיים במקום אלו שבנה הלומד בכיתת שילוב מקבל בדרך כלל בית הספר.


למרות טענותיה של האימא עולה השאלה האם יש ממש בהגשת תביעה משפטית או שהיא משמשת ככלי להשפיע על סדר היום הציבורי ולאו דווקא בין כותלי בית המשפט. לא ברור האם התביעה תעמוד בתנאי הסף 'זכות העמידה' - המחייב את מגיש התביעה להיות מי שנפגע באופן ישיר מהעוולה, זאת במטרה למנוע הצפה של בית המשפט בתביעות אשר נועדו לשם בקשת הצדק ולא כדי לתקן עוולה פרטנית. כמו כן, הסתדרות המורים היא זו שמקיימת את השביתה ולא יפה בן דוד כאדם פרטי כפי שעולה מהתביעה. 



מוקדם יותר היום הודיעה הסתדרות המורים על ביטול השביתה, והיומיים האחרונים ללימודים מחר וביום חמישי התקיימו כרגיל.

לדברי הסתדרות המורים קיבלו את ההחלטה בעקבות דברים שאמר היום שר האוצר, אביגדור ליברמן בראיון לרשת ב', לפיהם אין שום מגבלה משפטית על הסכם שכר לעובדי ההוראה. על אף דברי ההסתדרות, אתמול התקיימה שביתה, הגם שהיועמ"שית הודיעה כבר ביום ראשון כי תאפשר את המשך קיום המו"מ להסכם שכר "בכפוף למגבלות המוכרות החלות בתקופת בחירות". המשמעות היא שגם אם יגיעו להסכמות, ישנה מגבלה תקציב מסוימת ובמידה וידרשו שינוים שיאלצו שינוי בבסיס תקציב המדינה הם לא יוכלו להתבצע.
אמש דווח בכלי תקשורת שונים כי הצעת האוצר לתוספת של כ-25% לשכר ההתחלתי של המורים נדחתה, בנוסף קימות עדין מחלוקות בנושא שונים הקשורים לתנאי העסקה של המורים לדוגמה ימי החופשה והיכולת של מנvלים לפטר עובדי הוראה.
 


בהודעה לתקשורת מסרה מזכ"לית הסתדרות המורים: "שמחתי לשמוע היום את שר האוצר, אביגדור ליברמן, אומר ברדיו קבל עם ועדה, שהיועצת המשפטית לממשלה לא הציבה שום מגבלה למו"מ איתנו. מדובר בשינוי שמאפשר לנו לחזור לדיונים ולשבת יחד עם נציגי האוצר ונציגי משרד החינוך עד שנמצא פתרון".

מנגד ליברמן טען בראיון לרשת ב' כי: "יש פה התנהלות כוחנית, יפה בן דויד חיפשה הזדמנות להפגין שרירים. במו"מ תמיד יש עליות ומורדות, וההתנהגות הזאת לא מקובלת".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צריך תביעה ייצוגית נגד יפה בן דויד (ל"ת)
    מכלוף 07/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • לתבוע את האמא
    מורה במיל 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    צריל תביעה יצודית נגד הורים נוראים כמוך. מרחמת על הגננת והמורה של ילדייך.
    סגור