משפט

רשות המסים בהלם: כך הקבלן העלים ב-17 מיליון שקל

הוגשו כתבי אישום בפרשה חמורה של חשבוניות פיקטיביות בענף הבנייה: הנזק לקופת המדינה נאמד בסכום של 17 מיליון שקל
מערכת ice |  1
רשות המסים יוצאת למלחמה (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
רשות המסים הגישה כתבי אישום בפרשייה חמורה ונרחבת של עבירות מס בענף הבנייה. במרכז הפרשה עומד עלי סובח, תושב מזרח ירושלים, המואשם כי פעל יחד עם שותפיו להפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות וקיזוז חבות מס ללא חשבוניות בסכום כולל של למעלה מ-17 מיליון שקל. כתבי האישום הוגשו באמצעות עו"ד עמוס הכהן מהמחלקה המשפטית של מכס ומע"מ ירושלים, בעקבות חקירה של חקירות מכס ומע"מ ירושלים.
סובח מואשם בהפצה של 32 חשבוניות לחברות שונות, באמצעות תיק "עוסק מורשה" שפתח על שמו, שהמע"מ הכלול בהן מסתכם בכ-124 אלף שקל. סובח מואשם כי הפיץ את החשבוניות על מנת לאפשר לחברות שקיבלו אותן להשתמט או להתחמק מתשלום מע"מ, וזאת מבלי שביצע או התחייב לבצע את השירותים והעסקאות שתוארו בחשבוניות. בנוסף, מואשם סובח בקיזוז מס תשומות בסכום כולל של כ-מיליון שקל באמצעות חשבוניות פיקטיביות על שם חברות אחרות או ללא חשבוניות כלל.
 
בנוסף מואשמים סובח ושותפו אחמד פרג', כי פעלו בשיטה דומה דרך חברה בשם "טוסאן חברה לבנייה ושיפוצים בע"מ". על פי כתב האישום, סובח ופרג' הפיצו לחברה בענף הבנייה 54 חשבוניות פיקטיביות, שהמע"מ הכלול בהן הסתכם בכ-2.4 מיליון שקל. כמו כן, מואשמים השניים כי על מנת להפחית את חבות המס של חברת טוסאן, קיזזו 177 חשבוניות פיקטיביות על שם חברות אחרות, שסכום המס הכלול בהן מסתכם בכ-7.8 מיליון שקל.
עוד מואשמים סובח ושותפו אמיר סאפי, כי פעלו דרך חברה בשם "אוראל תיווך ירושלים בע"מ", לקיזוז של חבות מס בסכום כולל של כ-2.9 מיליון שקל, באמצעות 126 חשבוניות מס פיקטיביות. לבסוף, מואשמים סובח ושותפו בסאם גליד, כי פעלו דרך חברת "עוז אחזקות בע"מ" להפצת 5 חשבוניות מס פיקטיביות לחברה אחרת בענף הבנייה, שהמס הגלום בהן הסתכם ב-22,780 שקל, מבלי שביצעו את העסקאות המתוארות בחשבונית, וכן הם מואשמים בקיזוז של חבות מס בסכום כולל של 2.1 מיליון שקל ללא חשבוניות כלל. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שימו לב כל ההונאות והפשיעה
    דנידין 07/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של הערבים בארץ או בשטחים עם מיותר
    סגור