משפט

הגיש חשבוניות פיקטיביות בשני מיליון שקל, מה העונש שקיבל?

קבלן  עבודות בנייה ושיפוצים דיווח בחשבונות פיקטיביות על הוצאות כוזבות של כ-2 מיליון שקלים. בית המשפט פסק 8 חודשי עבודות שירות וקנס על סך 50 אלף שקלים. השופטת התייחסה לחומרת העבירה אך גם ב"היעדר דפוסים עברייניים" ובכך שמדובר בעבירה שבוצעה לפני עשור ומאז לא נפתחו נגד הקבלן תיקים בעבירות דומות

מערכת ice | 
בית משפט (צילום freepik)
שופטת בית משפט השלום בנצרת, מיכל ברלינר לוי, גזרה לאחרונה 8 חודשי עבודות שירות וקנס כספי על קבלן שהורשע בעבירה של קיום פנקסי חשבונות כוזבים ושימוש במרמה כדי להתחמק ממס, כך על פי מאקו. במסגרת הסדר טיעון הקבלן הודה כי דיווח למס הכנסה על הוצאות כוזבות בסך של כ-2 מיליון.
 
הנאשם (32) היה קבלן עבודות בניה ושיפוצים. מכתב האישום שהוגש נגדו באוגוסט 2018 עולה כי בין השנים 2011-2012, כלל בספריו ובדוחות שהגיש למס הכנסה הוצאות פיקטיביות בסכום כולל של כ-2 מיליון שקל. הקבלן הודה במיוחס לו במסגרת הסכם טיעון והורשע בעבירות של קיום פנקסי חשבונות כוזבים ושימוש במרמה בכוונה להתחמק ממס לפי פקודת מס הכנסה.
במסגרת הסכם הטיעון הוסכם בין הצדדים כי המאשימה תעתור לעונש של שנת מאסר בפועל, קנס בגובה 5% ועונשים נלווים, ואילו ההגנה תטען לעונש באופן חופשי. בתסקיר שערך שירות המבחן נכתב על היותו אדם נורמטיבי: הנאשם הוא נשוי ואב לשלושה קטינים, שירת בצבא כחייל קרבי. לחובתו נרשמה הרשעה אחת בעבירת סמים, אך שלא לשימוש עצמי. כמו כן צוין בתסקיר כי הנאשם הביע חרדה מענישה חמורה והשלכותיה על פרנסת המשפחה, וכי הוא נעדר דפוסים עבריינים וגם עבר תהליך טיפולי מאז העבירה.
בטיעונים לעונש הודגשה הפגיעה של העבירה בערך השוויון בנטל ואת ההיקף הלא מבוטל של 2 מיליון שקל. השופטת טענה כי מתחם הענישה בנסיבות אלה נע בין 12 ל-24 חודשי מאסר בפועל, בצירוף עונשים נלווים. הנאשם מצידו טען שהמתחם נע בין מאסר על תנאי ועד 6 חודשי מאסר בפועל, אותם ניתן לרצות בעבודות שרות.
לטענת הנאשם ובא כוחו, יש להתחשב בין היתר בהודאתו, בכך ששילם לבסוף את המס, ובעובדה שבזמן העבירה הוא היה צעיר בשנות העשרים וחסר ניסיון ומאז לא עבר עבירות דומות. לדבריו, הוא הפיק לקחים ומנסה לצאת לדרך חדשה לאחר שקרס כלכלית.
השופטת ברלינר לוי הדגישה את הפגיעה של עבירות כלכליות בערך השוויון והנשיאה בנטל, הפגיעה באמון הציבור במערכת הכלכלית והשמירה על קופת המדינה אך בבואה לקבוע את גזירת העונש התייחסה השופטת גם להיעדר דפוסים עבריינים אצל הנאשם, לעובדה שהסיר את המחדל והודה במיוחס לו, ובכך שחלפו עשר שנים מאז ביצוע העבירות ומאז לא נפתחו נגדו תיקים כלכליים חדשים.
על הנאשם נגזרו 8 חודשי עבודות שירות, 6 חודשי מאסר על תנאי שלא יעבור עבירת מס מסוג פשע במשך 3 שנים, 3 חודשי מאסר על תנאי שלא יעבור עבירת מס מסוג עוון במשך שנתיים, קנס בסך 50,000 שקל, והתחייבות בסך 5,000 שקל שלא לעבור עבירת מס במשך שנתיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה