משפט

סוף לטרטור: בתי משפט חדשים בעשרות ערים בישראל

השר סער חתם על צו הסמכת בתי המשפט הקהילתיים ובו פריסת היישובים שיכללו בתחום שיפוטם
מערכת ice | 
תביעה (צילום shutterstock)
סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער חתם היום (ראשון) על צו שקובע אלו ישובים יכללו בתחום השיפוט של בתי משפט הקהילתיים. הצו מוסיף ישובים רבים שעד היום תושביהם לא יכלו להישפט  בבתי משפט קהילתיים.
שר המשפטים סער חתם על הצו לאחר התייעצות שקיים עם נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות ולאחר שהעביר בכנסת לפני כחודש את חוק בתי המשפט הקהילתיים. המודל של בית המשפט הקהילתי בישראל מבוסס על התפיסה של "בתי משפט פותרי בעיות", אשר אומצה בשנים האחרונות במקומות רבים בארה"ב ובמקומות נוספים בעולם.
 
בבסיס פעילותם של בתי המשפט הקהילתיים עומדת התפיסה של הענקת טיפול ושיקום לעבריינים ושילובם מחדש בחברה. טיפול שנועד להביא לצמצום תופעת ”הדלת המסתובבת” של מבצעי עבירות פליליות (רצדיביזם) על רקע בעיות אישיות, חברתיות וכלכליות, הכוללות התמכרויות, חיים בעוני, הדרה חברתית ועוד. בעוד כחודש (ב- 1/9) צפויים להפתח בתי משפט קהילתיים חדשים בעכו ובכפר סבא.
השר סער הסביר: "זהו מהלך חברתי חשוב שמוסיף למערכת המשפט את מימד השיקום. הנסיון שנצבר בשנות ביצוע הפיילוט מעורר אופטימיות באשר ליכולת של המערכת להתמודד עם עבריינות שנובעת לרוב מרקע וקשיים חברתיים ע״י בתי המשפט הקהילתיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה