משפט

האוליגרך הרוסי מסתבך: זה המטוס שעומד לקראת החרמה

נראה שהאהוליגכרים הרוסיים כבר הספיקו לחטוף כהוגן מאז פלישת רוסיה לאוקראינה, אלא שנכסים שווי ערך של חלק מעשירי רוסיה עדיין נמצאים כוונת הסנקציות
מערכת ice | 
הטיסה הארוכה בעולם (צילום Magma Images, pixabay)
התביעה הפדרלית מתכוונת לתפוס מטוס פרטי של 90 מיליון דולר מאוליגרך ופרלמנט רוסי שהרוויח מיליארדי דולרים באמצעות פשע מאורגן במדינה, כך מסרו הרשויות ביום שני.
המיליארדר אנדריי סקוץ', המשרת בדומה הממלכתית, ספג שוב ושוב סנקציות על ידי ארה"ב בשנים האחרונות, כולל מוקדם יותר ב-2022 על סיוע לקרמלין בהפרת ריבונות אוקראינה, כך אמר משרד המשפטים בהצהרה.
הפד איתר את הבעלות של סקוץ' על המטוס, איירבוס A319, לסדרה של חברות ונאמנויות הקשורות לבת זוגו הרומנטית. המטוס נמצא כעת בקזחסטן, לפי מסמכי בית המשפט.
תובעים במחוז הדרומי של ניו יורק, שעבדו עם שותפים ברחבי הממשלה כדי להטיל סנקציות על רוסיה, קבעו שיש להם סיבה אפשרית לתפוס את המטוס מכיוון שסקוץ' הפר את חוקי איסור הלבנת הון, אמרו הרשויות.
 
בשנת 2018, סקוץ' סומן כ"לאומי ייעודי במיוחד" בשל קשרים ארוכי שנים עם פשע מאורגן ברוסיה, "כולל זמן שהושקע בהובלת מפעל אחד כזה", אמרו הפד.
"נמשיך להשתמש בכל כלי משפטי זמין כדי לאכוף את חוקי איסור הלבנת הון ולרדוף אחרי מי שמבקשים להשתמש במערכת הפיננסית של ארה"ב כדי להפר ולהתחמק מסנקציות", אמר התובע האמריקאי של ה-SDNY דמיאן וויליאמס בהצהרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה