משפט

השלכות הבחירות? המדינה הגישה בקשת עיכוב לעתירת נישואים אזרחיים

פרקליטות המדינה הגישה ערעור לבית המשפט העליון על פסקי הדין שהורו על רישום "נישואי יוטה", וביקשה לעכב את ביצועם
מערכת ice | 
בית משפט (צילום freepik)
פרקליטות המדינה הגישה היום (ה') ערעור ובקשה לעיכוב ביצוע של פסק הדין שניתן בבית המשפט המנהלי בירושלים לפני כחודשיים בנושא "נישואי יוטה". המדובר בעתירה שהגישה עמותת חדו"ש – לחופש דת ושוויון בה קבע בית המשפט כי על רשות האוכלוסין ומשרד הפנים לרשום כנשואים כל זוג אשר נישא במסגרת "נישואי יוטה", נישואים הנערכים בהיוועדות חזותית מול עורך נישואין במדינת יוטה שבארה"ב, ואפשרה כבר לאלפי בני זוג מכל העולם, ובהם גם כבר כ-600 זוגות מישראל, להינשא ממקום מגוריהם. חדו"ש הגישה את העתירה בשם שמונה זוגות שנישאו בנישואי יוטה, אך רשות האוכלוסין סירבה לרשמם כנשואים בהוראת שר הפנים דאז, הרב אריה דרעי, וכן בשמם של הרבנים ספקטור ולוינסקי מיוטה אשר ערכו טקסי נישואין מקוונים לזוגות ישראלים.
על פי נימוקי הערעור שכתבו עו"ד רן רוזנברג ועו"ד מוריה פרימן מטעם המדינה, המדינה רואה בפסק הדין הנוכחי בבחינת "קפיצת מדרגה" שהיא מתנגדת לה. נכתב כי "הפסיקה ארוכת השנים קובעת כי ענייני סטטוס הנישואין והמעמד האישי הם עניין להכרעה של המחוקק, המתקבלת מתוך הסכמה חברתית רחבה... כידוע, עד היום המחוקק לא קבע הסדר המאפשר לערוך נישואין אזרחיים בישראל, ואין מקום לרוקן מתוכן הכרעה זו, באמצעות מתן אפשרות פסיקתית לעריכה דה-פקטו של נישואין אזרחיים בישראל, באמצעות מדינה זרה, בעוד בני הזוג שוהים בישראל וטקס הנישואין עצמו נערך בישראל".
 
הערעור הוגש על שני פסקי דין שניתנו לאחרונה על ידי בתי המשפט המנהליים בלוד ובירושלים, ובהם התבססו השופטים על פסיקתו העקבית של בית המשפט העליון בעניין חובת המדינה לרשום נישואין אזרחיים של זוגות ישראלים על בסיס תעודת נישואין זרה, על שיקול הדעת המוגבל ביותר שהותר לפקידי המרשם בכל הנוגע לסירוב רישום, ועל ההתקדמות המהירה של עולם ההתוועדות המקוונת והמהפכה שהוא חולל לרבות בעולם המשפט.
המדינה ביקשה לאחד את הדיון בערעור על פסקי הדין, את עיכוב הביצוע של פסק הדין המורה למדינה לרשום נישואין אלה, וכן ביקשה לקיים דיון מהיר בערעור. מעמותת חדו"ש נמסר כי היא תתנגד לעיכוב הביצוע תוך הדגשת הפגיעה הקשה והנמשכת בזכויותיהם של הזוגות העותרים וזאת במיוחד במציאות בה אין לדעת כמה זמן יימשכו הליכי הערעור ומתן פסק הדין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה