משפט

הכרעה דרמטית בבג"ץ: אפשר להתחתן בנישואים אזרחיים - דרך הזום

בית המשפט העליון דחה את ערעור המדינה בנושא "נישואי יוטה". המשמעות - רשות האוכלוסין מחויבת לרשום כל זוג שהתחתן באמצעות שיחת וידאו, בזמן שהם שהו בארץ ועורך הטקס היה בחו"ל

מערכת ice |  1
חתונה (צילום freepik)
בית המשפט העליון דחה היום (שלישי) את ערעור המדינה על פסק הדין שניתן בנושא "נישואי יוטה" בבית המשפט המנהלי בירושלים, ופסק כי על רשות האוכלוסין ומשרד הפנים לרשום כנשואים כל זוג אשר נישא במסגרת "נישואי יוטה".
פסק הדין מאשר את עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, לפיה יש להחיל על נישואי יוטה את ההלכה העקבית של בית המשפט העליון מאז שנות ה-60', שהורה על רישום הנישואין בכל מקרה בו ניסתה המדינה להתנגד לרישום נישואין אזרחיים של ישראלים בחו"ל.
 
משמעות ההחלטה היא שרשות האוכלוסין תמשיך להיות מחויבת לרשום זוגות שהתחתנו בנישואין מקוונים בחו"ל, הגם שהם נמצאים פיזית בארץ בעת עריכת הטקס. ערעור המדינה בא בעקבות עתירה שהגישה עמותת חדו"ש יחד עם שמונה זוגות שנרשמו לנישואין ונישאו באמצעות "זום" מול רשויות הנישואין במחוז יוטה.
"נישואי יוטה" הם נישואים הנערכים בהיוועדות חזותית מול עורך נישואין במדינת יוטה שבארה"ב, ואפשרה כבר לאלפי בני זוג מכל העולם, ובהם גם כבר כ-600 זוגות מישראל, להינשא ממקום מגוריהם ללא צורך להגיע פיזית ליוטה.
כידוע, בישראל קיימת אפשרות להתחתן רק על פי הדין הדתי. על פי ההערכות, כ-700,000 איש אינם יכולים להינשא כלל בישראל, ביניהם כחצי מיליון עולים שנחשבים לחסרי דת, זוגות חד מיניים, מתגיירים רפורמים וקונסרבטיבים, וזוגות פסולי חיתון לפי ההלכה (כמו כהן וגרושה, או כהן וגיורת). כל אלה, וכמובן זוגות המסרבים להינשא ברבנות מטעמים מצפוניים, יכולים להינשא ב-"נישואי יוטה" מבלי לצאת מהארץ.
הרב עו"ד אורי רגב, מנכ"ל עמותת חדו"ש: "אנחנו מברכים על פסיקתו של בית המשפט העליון, אשר פותחת ערוץ נוסף של נישואין בפני אזרחי ותושבי ישראל, במציאות בה מדינת ישראל היא הדמוקרטיה המערבית היחידה בעולם אשר שוללת מאזרחיה את חירות הנישואין בשל דרישת המפלגות הדתיות.
"חשוב להבין כי מצד אחד אין בפסק הדין חידוש משפטי, אלא המשכה של הלכה עקבית שבית המשפט פועל לפיה מזה 60 שנה. אך מאידך גיסא מדובר על פתיחת שערים רחבים בפני זוגות ישראלים אשר רוצים לממש את זכות הנישואין שלהם בין משום שמדינת ישראל מונעת מהם להינשא ובין משום שהיא שוללת מהם את האפשרות להינשא בטקס שוויוני ההולם את תפיסת עולמם ואורחות חייהם וזאת בשל הכפייה הדתית הקיימת עדיין במדינה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אני רוצה את בעלי לשעבר בחזרה הביתה השנה
    David Ziv 03/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני רוצה להודות לד"ר WAVA האיש שעזר לי לתקן את הנישואים שלי ולגרום לבעלי לאהוב אותי יותר, אם יש לך בעיה זוגית כלשהי, אתה יכול לפנות אליו ישירות בכתובת -Email- drwava3@gmail.com, אתה יכול גם לשלוח וואטסאפ/ברר אותו עם המספר הזה (+66992602953), הוא האדם הנכון לעזור לך עם בעיית הנישואין שלך, אני מאחל לך כל טוב.
    סגור