משפט

הפרטים נחשפים: כך ניסה טראמפ להשפיע על תוצאות הבחירות בארה"ב

חודש וחצי לאחר הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2020 עוד חשב טראמפ כי הוא יכול לנצח, פקידים בכירים בקמפיין הבחירות של הנשיא לשעבר התקשרו לקבוצת רפובליקנים בפנסילבניה במטרה להדריך אותם מה לעשות, אלא שבאותו הזמן ביידן כבר הוכרז כמנצח במדינה והתרמית נפלה
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock, freepik)

חודש וחצי לאחר הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2020 עוד חשב טראמפ כי יכל לנצח, ופקידים בכירים בקמפיין של הנשיא לשעבר התקשרו לנציגים רפובליקנים בפנסילבניה במטרה להדריך אותם כיצד לפעול, אלא שלתדהמתם ביידן באותו זמן כבר הוכרז כמנצח במדינה.

לפי כתב האישום שהוגש נגד הנשיא לשעבר בחשד לניסיון הטיית תוצאות הבחירות, מספר רפובליקנים מאותה שיחה הרגישו שלא בנוח להציג עצמם כמנצחים. לפי הטענה, פקידי הקמפיין מנעו לאלקטורים במדינות אחרות לדעת על השיחה שהתנהלה עם הנציגים בפנסילבניה. כך ניסה טראמפ לשמור על תפקידו באופן בלתי חוקי. למרות זאת תומכי טראמפ טענו כי התוכנית הייתה חוקית וכל מה שניסו לעשות היה להטיל ספק בתוצאות הבחירות.

עד הרגע הזה, לא אישרו התובעים כי היו אלקטורים משותפים, למרות זאת החקירה עדיין מתנהלת כנגד ארבעה אלקטורים. על פי החשד טראמפ ניסה להטות את תוצאות הבחירות לא רק בפנסילבניה אלא בעוד שש מדינות. יועצי טראמפ בקמפיין לא ידעו מה ג'וליאני ואלקטורים נוספים מתכננים לעשות עם תוצאות הבחירות, ולפי כתב האישום טראמפ השתוקק לדעת מה עלה בגורל התוכנית והנחה בכיר לשעבר בקמפיין לפרסם הצהרה על האלקטורים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה