משפט

סדקים בקואליציה? פרוש מקשיח עמדות מול הליכוד בסוגיית הגיוס

נציגי החרדים מתעקשים שחוק הגיוס יחוקק בתחילת כנס החורף של הכנסת ובמתווה ללא יעדי גיוס או סנקציות ומשגרים מסר חד ונוקב לליכוד  
דוד זולדן | 
מאיר פרוש, עמיחי אליהו, איתמר בן גביר, אריה דרעי, מיכאל מלכיאלי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אוליביה פיטוסי)
השר מאיר פרוש מיהדות התורה מחדד את עמדתו בנוגע לחוק הגיוס המתגבש והשנוי במחלוקת גם בתוך הליכוד ובמהלך ראיון בגל"צ הבהיר כי: "אין לי ספק שנתניהו יקיים את ההסכם אתנו בנוגע לגיוס. אם בליכוד אומרים שיש בעיות הליכוד יצטרך לבוא עם רעיון חדש שיביא אותנו למה שסיכמנו".
ומנגד, ח"כ מתן כהנא מהמחנה הממלכתי אומר היום דברים שעלולים לקומם נגדו את תומכי המפלגה. הבוקר בריאיון בכאן רשת ב' התייחס כהנא לחוק הגיוס והזהיר כי: "לא נצליח לגייס אף חרדי לצה"ל בכפייה, זה לא יקרה. שנית, זאת הזיה לפטור באופן גורף ציבור ספציפי מחובת השירות למדינת ישראל. צריך למצוא מתווה. המתווה של המחנה הממלכתי הוא הכי מאוזן, ואיך שלא יסובבו את זה בסוף זה מה שיהיה".
 
כאמור, ראשי הקואליציה התכנסו אתמול (ראשון) להמשך הדיונים על נוסח חוק הגיוס, במטרה להגיע להסכמות נוכח הסערה שהוא מעורר. לאחר ישיבת הצוות להכנת מתווה גיוס שכונסה ביום חמישי האחרון, טרם צומצמו הפערים שבין דרישת המפלגות החרדיות לבין עמדת הליכוד. החרדים עומדים על כך שחוק הגיוס יחוקק בתחילת כנס החורף של הכנסת ובמתווה ללא יעדי גיוס או סנקציות.
לפני ישיבת ראשי הקואליציה בסוגיית חוק הגיוס החלו המפלגות החרדיות במכבש לחצים על נתניהו שנועד להעביר מסר שלא תהיה פשרה בכל הנוגע להסכמים קואליציוניים. "יש סיכום ברור שבתחילת מושב החורף יעלה החוק שלא באופן פוליטי אלא מקצועי", אמר גפני. "החוק נולד במשרדי הביטחון והאוצר, ויש לו תהליך ברור". שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף אמר לפני ישיבת הממשלה: "יש לנו הסכם קואליציוני חתום, נקווה שיקויים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה