משפט

על רקע חוק הגיוס: עלייה בבקשות של צעירים לפטור מצה"ל

צעירים חילוניים רבים שרואים את עצמם מופלים לרעה, מבקשים פטור מגיוס. עו"ד עדן זינו סיפרה: "באים אלי צעירים שרואים את עצמם מופלים מול בני גילם החרדים ומבקשים להשתחרר מהצבא"
מערכת ice | 
עוד עדן זינו (צילום יחצ)
בעקבות האיום של המפלגות החרדיות לפיו אם לא יחוקק חוק המאפשר פטור מגיוס לחרדים יפילו את הממשלה, והצפי שהחוק יחוקק כבר במושב החורף הקרוב של הכנסת, גובר המירמור מצד צעירים חילונים, שרואים את עצמם מופלים ומבקשים פטור מגיוס. שר השיכון יצחק גולדקנופף אף אמר בראיון כי "בלי חוק גיוס- אין רפורמה ואין ממשלה". 
עו"ד עדן זינו, מומחית לדיני צבא לזכויות חיילים, התארחה בתכנית העולם הבוקר אצל אברי גלעד, וסיפרה כי קיבלה עשרות פניות ממועמדים לגיוס נובמבר שרואים עצמם מופלים מול הפטור המסתמן לחרדים: "באים אלי צעירים שרואים את עצמם מופלים מול בני גילם החרדים ומבקשים להשתחרר מהצבא.
 
אם חוק כזה באמת יחוקק, אין מנוס מבחינתי אלא להגיש בג"צ נגדו בשל האפליה ואי השיוויון שהוא טומן בחובו. פטור גורף לחרדים זה תחילת הסוף של צבא העם ושל צה"ל בכלל".
עו"ד זינו אמרה בתכנית הבוקר אצל אברי גלעד כי: "על רקע האפליה, צעירים רבים רואים עצמם פטורים מגיוס. הדלת אמנם סגורה בפניהם כי צה"ל לא מתכוון לפטור אותם מגיוס בשלב זה, אבל מדובר בתופעה מדאיגה ונתונים שצריכים להדיר שינה מעיני קברניטי הצבא וההנהגה בישראל. לצערי, מחזור נובמבר, שצפוי להיות מחזור הגיוס הגדול בתולדות צה"ל, עשוי להפוך למחזור המשתמטים הגדול."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה