השוק

הנגיד אמיר ירון ימשיך לכהונה נוספת? זה המועד בו נקבל תשובה

הסתיימה פגישת רה"מ נתניהו ונגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון, בסיומה פורסם כי "ההחלטה על הארכת הקדנציה של הנגיד תתקבל אחרי החגים". הנגיד ביקש מנתניהו להוביל להסכמה ציבורית רחבה בסוגיית המהפכה המשפטית, כדי לשמור על כלכלת ישראל
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו, אמיר ירון (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון נועדו הבוקר (ראשון) לפגישה מכרעת, בה דנו בין היתר בסוגיית המשך כהונת הנגיד לקדנציה נוספת. בתום הפגישה פרסם ירון כי "השניים סיכמו לקבל החלטה בסוף חגי תשרי".
עוד נמסר בהודעת הנגיד, כי דן עם ראש הממשלה בנושאים כלכליים, וכי "חזר וביקש מרה''מ, ערב ראש השנה, להוביל להסכמה ציבורית רחבה כדי לשמור על, ואף לקדם, את עוצמות הכלכלה".
 
רה"מ והנגיד נפגשו על רקע המתיחות ביניהם בסוגיית תום הקדנציה של ירון, שאמורה להסתיים בסוף השנה, והביקורת מצד הנגיד על המהפכה המשפטית, כולל בראיונות לתקשורת הזרה. בנוסף, היה נתון פרופ' ירון לא אחת למתקפות חריפות מצד חברי קואליציה בנוגע למדיניות העלאות הריבית של בנק ישראל - מה שהעלה את הסברה כי נתניהו לא יהיה מעוניין להאריך את כהונתו.
בריאיון לאתר ice אמר הנגיד בשבוע שעבר, כי טרם החליט על המשך דרכו, אך רמז כי לא סיים את מלאכתו: "אני מתכוון להקדיש את החגים לגבש את דעתי והחלטתי, לפחות מהצד שלי, על המשך הדרך וצריך לזכור שיש גם את הצד השני. אבל מה שלא יהיה. יש אתגרים כמו השינויים החוקתיים והמשמעות שלהם על הכלכלה והאינפלציה, ויוקר המחיה ורפורמות בתחום הפיננסים. המלאכה לא תמה".
מבחינת ראש הממשלה, החלפת נגיד בעת הזאת עשויה להתפרש כצעד פוליטי שיפגע עוד יותר במוניטין של הכלכלה הישראלית. ההערכות הן כי אם יוחלף אמיר ירון, נתניהו יהיה חייב למנות במקומו כלכלן בעל שיעור קומה ושם עולמי.
אחד השמות שעלו לאוויר כמועמד אפשרי הוא פרופ' אפרים בנמלך, פרופסור לכלכלה ישראלי־אמריקאי בעל שם עולמי מאוניברסיטת נורת'ווסטרן שמועמדותו פורסמה לראשונה בכלכליסט. שמות נוספים שעלו הם פרופ' ליאו ליידרמן, המכהן כיום כיועץ הכלכלי הראשי של קבוצת בנק הפועלים, וכן פרופ' אורי חפץ.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא סיים את מלאכתו להרוס את ישראל. (ל"ת)
    חיים 09/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור