משפט

לאחר פסיקת בג"ץ: כך תפעל התפילה ההמונית בדיזינגוף בת"א

לאחר שעיריית תל אביב התנגדה להפרדה המגדרית בתפילה ההמונית ברחוב דיזינגוף בת"א, ארגון "ראש יהודי" פרסם את המתווה שבו תצא לפועל התפילה במתווה שמוסכם על עיריית תל אביב 
מערכת ice |  3
פסיקת בג"ץ (צילום shutterstock)
התפילה ההמונית ברחוב דיזינגוף שהצליחה להסעיר רבים בעקבות הדרישה של מארגניה, ארגון "ראש יהודי", לקיים אותה בהפרדה מגדרית, צפויה לצאת הערב (ראשון) לדרך. בג"ץ החליט להצטרף לדעת עיריית תל אביב והחליט לאסור את ההפרדה המגדרית. בעקבות כך, ארגון "ראש יהודי" הודיע על קיום התפילה באמצעות פתרון הלכתי, כזה שמותר על פי העירייה.
 
כזכור, בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את עמדת עיריית תל אביב, ודחה את העתירה נגד החלטת העירייה שלא להתיר הצבת מחיצה בתפילת יום כיפור בכיכר דיזינגוף. "לא תתקיים כל הפרדה מגדרית באמצעים פיזיים", קבעה השופטת הדס עובדיה.
העותרים, פורום "חירות וכבוד האדם בישראל", קבלו נגד איסור העירייה להציב מחיצה בכיכר, לטענתם כפי שהיה נהוג בשנים האחרונות ביום כיפור. בפסק הדין כתבה השופטת: "לא מצאתי ממש בטענת העותרים שפועלה של העירייה והפתרונות שיושמו על ידה להרשאת קיום תפילת יום הכיפורים במרחב פתוח, בהפרדה מגדרית, מהווה איסור חדש, שננקטה בחוסר סמכות, באופן שרירותי הלוקה בחוסר סבירות קיצונית כטענת העותרים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בית משפט מכור. זה לא בית המשפט שלי. זה בית המשפט של הצו
    תל אביבי מודאג 09/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למוסלמים מותר להתפלל בהפרדה. זה התחשבות ברגשותיהם. ליהודים אסור זה התחשבות ברגשותין של המטורלל חולדאי שכדמו כן הוא. חולדה שוכנת ביבים ומשם הרעל מטפטף לרחובה של עיר זקן בלה שמזמן היה צריך ללכת הביתה אדם רע לב וצר עין שנפך את עירי האהובה לאתר בנייה פרוע והכניס אין סוף משאיות ענק לעיר ועכשיו מפיץ שנאת יהודים. מי יתן ויעוף הביתה
    סגור
  • אתה אפס (ל"ת)
    אאאאאאא 09/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    מה שואלים אותם בכלל? בואו בהמונים ותתפללו כרצונכם. (ל"ת)
    מיכאל 09/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור