משפט

תנאי הכלא החדשים למחבלים נחשפים: אלו ההוראות חסרות התקדים

בסוגיית הטיפול במחבלי הנוח'בה הכלואים בישראל, השר בן גביר לראש המל"ל: "לקיים דיון בקבינט על עונש מוות למחבלים", כמו כן יינקטו שורה של צעדים להחמרת תנאי כליאתם
מערכת ice |  4
מחבלים הכלואים בישראל- אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ דוד כהן)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה במכתב לראש המל"ל, צחי הנגבי, בבקשה לכנס את הקבינט המדיני-בטחוני ולדון בהצעת חוק "עונש מוות למחבלים" של עוצמה יהודית שאושרה בקריאה טרומית בכנסת.
השר בן גביר כתב במכתבו אודות המתקפה של חמאס על יישובי הדרום בשבעה באוקטובר כי "לשמחתנו, מרביתם של הנאצים שלקחו חלק במתקפה הנפשעת חוסלו ע"י כוחות הביטחון ואזרחים קדושים שמסרו את נפשם. עם זאת, מאות נאצים שביצעו פשעים כנגד האנושות באוכלוסיית ישראל נתפסו בחיים וממתינים להליך משפטי בעניינם". 
בהתאם לכך, הוסיף בן גביר: "נדמה לי שהיום כמעט לכולם ברור כי צו השעה מחייב להטיל גזר דין מוות על מחבלים שבאים להשמיד להרוג ולאבד את אזרחי ישראל, אנשים נשים וטף". בן גביר ציין כי בהסכמים הקואליציוניים בין עוצמה יהודית לליכוד סוכם על חקיקת חוק עונש מוות למחבלים, וכי החוק כבר עבר במליאת הכנסת בקריאה טרומית לפני שבעה חודשים בהצעה שהוגשה על ידי ח"כ לימור סון-הר מלך. 
אולם לאחר מכן, נציגי המל"ל ביקשו את עמדות גופי מערכת הביטחון על מנת לקיים דיון בקבינט המדיני-ביטחוני בנושא. חודשיים לאחר שהחוק עבר, פנה השר בן גביר להנגבי לקיום הדיון בקבינט, אולם מאז ועד כה טרם התקיים דיון. לאור זאת, מבקש השר בן גביר לכנס את הקבינט ולקיים את הדיון דיון בנושא כעת. 
במקביל, על פי הלל ביטון רוזן, בהוראת השר בן גביר - אלה תנאי המחבלים הנאצים מהנוח'בה בכלא: תאי צינוק. כ-5 בכל תא, כבולים לאורך היום והלילה באזיקי רגליים מחוברים אחד לשני עקב מסוכנותם הביטחונית. בנוסף, אין יציאה מהתא מלבד מקלחת ביום, שינה על ספסלי אבן, שותים מים בלבד. מזון בסיסי, שירותים - חור ברצפה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    צריך לפזר זכוכיות בתאים ושישתו מים מהביוב ופיתןת יבשות (ל"ת)
    מה התנאים הטובים ? 11/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    עכשיו צריך רק לוודא שזה. נכון (ל"ת)
    יעקב 11/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אוייבים מבית
    ראובן 11/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין פה מה לדון! עונש מוות לא פחות!!! וכשתשקוט הארץ נבוא חשבון גם עם האתרים והעיתונאים שחושבים שחופש ביטוי אמור להיבנות על הדם שלנו. נגמר זהו!!
    סגור
  • 1.
    כליאה למפלצות אדם
    דליה 11/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התנאים שהמפלצות אדם עדין מיגי טובים צריך להחמיר עןג את תנאי הכליאה
    סגור