משפט

מנכ"ל ויקטורי שוב נחקר: פרשת תיאום המחירים מתעוררת לחיים

הבעלים של רשת ויקטורי, אייל רביד, יחד עם שני קמעונאים נוספים, הגיעו לחקירה היום במשרדי רשות התחרות משום שנמצאה הסתעפות נוספת בפרשת תיאום המחירים מ-2021
מערכת ice |  2
אייל רביד, מנכ"ל רשת ויקטורי (צילום Magma Images, יחצ)
המשבר הכלכלי, האינפלציה ומלחמת חרבות ברזל, ועוד לפני כן מלחמת אוקראינה-רוסיה, היוו כהסברים לאחת השערוריות הכי גדולות בתולדות מדינת ישראל, פרשת תיאום המחירים. על פי פרסום של כלכליסט, הבעלים של רשת ויקטורי, אייל רביד, יחד עם שני קמעונאים נוספים, הגיעו לחקירה היום (רביעי) במשרדי רשות התחרות משום שנמצאה הסתעפות נוספת בפרשה.
עבור רביד זו היא חקירה נוספת, לאחר שנחקר ברשות לפני כחצי שנה, עקב כיוון אחר שנבדק, בין החשדות שהיו נגדו: תיאומים בין ספקים וקמעונאים, כאשר התיק בעניינו עבר לבחינת המחלקה המשפטית ברשות התחרות, אבל כעת הוא מגיע שוב לתת תשובות.
כזכור, החקירה שנפתחה בנובמבר של שנה שעברה, עוסקת בני חשדות עיקריים: תיאום מחירים בין ספקיות המזון ותיאום מחירים בין רשתות המזון. מה שהצית משמעותית את להבת החקירה, הייתה הפשיטה של של הרשות לתחרות על משרדי שטראוס, שם התגלתה על שולחנו של ממונה על קשרי החוץ של החברה, שלומי שפר, מצגת עם השם "דיון בהעלאת מחירים יוני 2021", כאשר הפרט המעניין הוא - שהיא הייתה נעולה תחת הסיסמא המחשידה "דיפלומט".
 
במסגרת התהליכים, נחקרו תחת אזהרה בכירים רבים בענף וביניהם: למשרדי הרשות בירושלים ונחקרו באזהרה, נעם וימן, מנכ"ל ומבעלי השליטה ב"דיפלומט", אייל רביד מנכ"ל והבעלים של "ויקטורי", רמי לוי הבעלים של "רמי לוי שיווק השקמה", איתן יוחננוף מבעלי השליטה ב"יוחננוף", איציק אברכהן מ"שופרסל", אריה בוים הבעלים של "אושר עד", צביקה ויליגר בעלי "ויליפוד" וגיורא בר דעה המנכ"ל היוצא של שטראוס. בימים אלו כאמור, נערכות חקירות משלימות אחרונות, לקראת הגשת כתבי אישום.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    המדינה לאורך שנים רבות שומרת ומשמרת את קרטל
    צדק 12/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המחירים וחוסר התחרות מישהו מהם עמד/עומד לדין?אז תעשו לי טובה עם החרטות
    סגור
  • 1.
    במשך שנים שטראוס מניעה תיאומי מחירים.
    קמעונאי ותיק 12/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    השיטה קבועה. העלאת מחירי המחירון, אישור רשת שופרסל להעלאת מחיר ואז התישרות של כל השוק והרשתות עם עליות המחיר. שטראוס כבר שנים נגועה בהתנהלות פלילית בשת"פ עם שופרסל בעיקר
    סגור