משפט

חדשות 12 תשלם פיצויי עתק: הצלם הותקף בזמן הכתבה

על פי פסק דין בבית המשפט המחוזי בלוד, צלם של המהדורה שעובד כפרלינסר, יצא לצלם כתבה במזרח ירושלים לצד הכתב אוהד חמו ושם הותקף על ידי אלמונים. כעת הוא יזכה לפיצויים במאות אלפי שקלים
מערכת ice | 
חדשות 12 (צילום מסך קשת 12)
חדשות 12 תשלם לצלם שנשלח למשימה באזור מסוכן פיצויי ענק, זאת לאחר שפסיקה של בית המשפט מעמידה את חברת החדשות יחד עם גופי חדשות נוספים כאחראיות לביטחון ובטיחות העיתונאים והצלמים. על פי פסק דין בבית המשפט המחוזי בלוד צלם של המהדורה שעובד כפרילנסר, יצא לצלם כתבה במזרח ירושלים לצד הכתב אוהד חמו ושם הותקף על ידי אלמונים, כעת הוא יזכה לפיצויים במאות אלפי שקלים.
על פי דה מרקר, הצלם הגיש תביעת נזיקין בגובה 2.5 מיליון שקל, לדבריו הוא ניסה לשוב לעבודה, אך החבלות שספג מנעו ממנו לעשות זאת. מומחה מטעמו קבע נכות נפשית של 40% בטענה להפרעה פוסט-טראומטית שנגרמה לו מהמתקפה האלימה כלפיו.
 
מירב בן ארי, השופטת שהחליטה בתיק, פסקה כי לצלם נגרם נזק של 30% מכושר ההשתכרות. בסך הכל כ-700 אלף שקל ישולמו על ידי חברת החדשות והמבטחת שלה חברת כלל, כאשר כ-200 אלף שקל יועברו ישירות לצלם וכ-500 אלף שקל לביטוח לאומי, על פי דה מרקר.

השופטת הסבירה בפסק הדין: "גוף התקשורת או הכתב אינם יכולים למנוע את נזקי העימות בעת הסיקור, דוגמת השלכת אבנים או התפרעויות, שהתובע עצמו אישר שלקח בחשבון. מנגד, קיימת אחריות אם לא ננקטו אמצעים סבירים להפחתת הסיכון הקיים באזור העימות. אם גוף תקשורת נמנע מלצייד את צוותיו בציוד מגן מתאים, וכתוצאה מכך הצוות נפגע מרסיסים, לא תועיל הטענה שמדובר בסיכון סביר וטבעי לסיטואציה, שכן נדרש היה לנקוט באמצעי הזהירות הסבירים האפשריים להקטנת הסיכון או מניעתו".
עוד קבעה: "בשים לב לנתוני היסוד, ובהם תפקידו של חמו מצד אחד והעובדה שהתובע היה במעמד של צלם עצמאי בעל ניסיון בעבודה באזורים רוויי מתח מצד שני, כמו גם העובדה ששני הצדדים יכולים היו למנוע את האירוע באמצעים פשוטים ביותר".
מחברת החדשות לא נמסרה תגובה לידיעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה