בארץ

הדו"ח המטלטל של המודיעין בארה"ב: "נתניהו נחלש, חוסר האמון העמיק"

בהערכת הסיכון השנתי ל-2024, קובע דוח רשמי של המודיעין האמריקני כי הקואליציה בישראל עלולה להיות בסכנה. התרחיש שעלה על הפרק: "הפגנות גדולות הדורשות את התפטרותו ובחירות חדשות, כשממשלה אחרת ומתונה יותר היא אפשרות". לדבריהם, "ישראל כנראה תתמודד עם התנגדות מזוינת מתמשכת של חמאס במשך שנים"
מערכת ice |  2
בנימין נתניהו (צילום חיים גולדברג/פלאש 90)

דוח רשמי של המודיעין האמריקני (DNI), שעוסק בהערכת הסיכון השנתי ל-2024 קובע כי "מעמדו של ראש ממשלת ישראל נתניהו כמנהיג, כמו גם של הקואליציה השלטת של מפלגות ימין קיצוניות וחרדיות שמנהלת מדיניות נוקשה בנושאים פלסטיניים וביטחוניים, עלולים להיות בסכנה". ​בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני באופן רחב יותר, קובע הדוח כי "מבני המשילות והביטחון בעזה ובגדה המערבית, כמו גם פתרון המצב ההומניטרי בעזה ובנייתה מחדש, יהיו מרכיבים מרכזיים ביחסים הישראליים-פלסטיניים לטווח הארוך".
כותבי הדוח מוסיפים: "חוסר האמון ביכולתו של נתניהו לשלוט העמיק והתרחב בציבור מהרמות הגבוהות שבהן היה ממילא עוד לפני המלחמה, ואנו מצפים להפגנות גדולות הדורשות את התפטרותו ובחירות חדשות, כשממשלה אחרת ומתונה יותר היא אפשרות". הערכת האיומים העולמיים של קהילת המודיעין האמריקנית, המכונה ATA, מספקת סיכום לא מסווג של מה שאמריקנים רואים כאיומים הנוכחיים על הביטחון הלאומי של ארה"ב, כולל איומי סייבר, טרור, נשק להשמדה המונית, פשע, סוגיות סביבתיות ומשאבי טבע וסוגיות כלכליות.
 
בדוח השנה הוקדש כצפוי פרק נרחב למלחמה ברצועת עזה: "מתקפת חמאס נגד ישראל באוקטובר 2023 והתגובה הצבאית של ישראל הגבירו את המתיחות באזור, בזמן שארגוני פרוקסי ושותפים איראנים מנהלים מתקפות נגד ארה"ב וישראל ותומכים בחמאס. ישראל נותרה ממוקדת בהשמדת חמאס, עם תמיכה רחבה באוכלוסייה". עוד נטען כי "ישראל כנראה תתמודד עם התנגדות מזוינת מתמשכת של חמאס במשך שנים, והצבא יתקשה לנטרל את התשתית התת-קרקעית של חמאס". 
הכותבים מתייחסים גם ללחצים הבינלאומיים המופעלים על ישראל, והמחאות בעולם נגד המלחמה ברצועה. "הסיקור המוגבר של כל הצדדים ברשתות החברתיות מעורר תגובות בכל העולם, וישראל תעמוד בפני לחץ בינלאומי גובר בגלל המצב ההומניטרי החמור ברצועת עזה".
 
מחברי הדוח מציינים כי "ישראל ואיראן מנסות לכייל את פעולותיהן זו מול זו כדי להימנע מהסלמה לכיוון עימות ישיר בקנה מידה מלא", ומעריכים כי "איראן לא ארגנה את מתקפת 7 באוקטובר ולא היה לה מידע מוקדם בנושא". קהילת המודיעין האמריקנית סבורה גם כי "חיזבאללה מנסה להימנע ממלחמה כוללת שתחריב את הארגון ואת לבנון. המנהיגות של חיזבאללה, עם זאת, תשקול מגוון אפשרויות תגמול בהתאם לפעולות ישראל בלבנון בשנה הקרובה. הארגון ימשיך לפתח את יכולות הטרור העולמיות שלו וימשיך לנהל פעולות פרובוקטיביות כמו שיגורי רקטות לעבר ישראל".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אה,גם אנחנו עשינו את הטעות והקשבנו למכונות הרעל של קפלן
    מסביר פנים 03/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה עלה לנו בטבח, חללים רבים וחורבן כלכלי. ראו הוזהרתם.
    סגור
  • 1.
    לי זה נשמע כמו משאלת לב, ולא הערכה. (ל"ת)
    אורי 03/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור