בארץ

טמפרטורות קיצוניות, בצורת ושיטפונות: תרחיש האקלים שמאיים על ישראל

ברקע משבר האקלים שמאיים על כדור הארץ, תחזית חדשה של ארגון המטאורולוגיה העולמי קבעה כי בשנת 2060 ישראל צפויה לסבול מגלי חום אשר במסגרתו הטמפרטורות במישור החוף יגיעו כמעט ל-50 מעלות, וזאת לצד הצפות ושיטפונות בשל ירידת משקעים רבים בפרק זמן קצר
מערכת ice |  1
עומס חום כבד (צילום shutterstock)
בכל שנה אנו נחשפים לטמפרטורות קיצוניות יותר שנמדדות בכדור הארץ, כאשר שיאים חדשים ממשיכים להישבר ובכך מטילים חשש כבד על עתידנו. אתמול (שבת) חל יום המטאורולוגיה העולמי, ובמסגרתו הוצגו תחזיות בנוגע למזג האוויר בישראל בשנת 2060, באם משבר האקלים לא יטופל.
אז מה צפוי לנו? בקצרה: חום, בצורות והצפות רבות. ישראל תסבול מגלי חום אשר במסגרתם הטמפרטורות יוכלו להגיע ליותר מ-50 מעלות בבקעת הירדן, 44 בירושלים ו-47 במישור החוף. כמו כן, לא מדובר רק בטמפרטורות גבוהות אשר יפגשו אותנו בקיץ, גם בחורף אנו צפויים לסבול מהצפות ושיטפונות בעקבות ירידה של כמות משקעים גדולה.
  
הסיבה לכל אלו היא עלייה בפליטת הגזים המזהמים, מה שגורם לעלייה בטמפרטורות כדור הארץ והאוקיינוסים. נוסף על כך, דוח שהוגש לאחרונה על ידי ארגון המטאורולוגיה קבע כי שנת 2023 הייתה החמה ביותר מאז החלו המדידות, וחודש ינואר 2024 היה ינואר החם ביותר שנמדד
מבוהלים? יש לכם סיבה טובה, אבל המצב עדיין לא אבוד. התחזית הזו רלוונטית רק במידה ומשבר האקלים לא יטופל, אך הוא עדיין הפיך. הדבר כרוך במדיניות ממשלתית רצינית בנושא זה, ובמחויבות התושבים לעשות כל שביכולתם בתחום זה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מישהו עדיין מאמין
    יורם ברט 03/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאוסף השטויות וההבלים של טפשי האקלים?
    סגור