בארץ

חנוך מיליביצקי: "שלא נצפה מהחרדים להתגייס במרחב המנוגד לאמונותיהם"

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ חנוך מיליביצקי מהליכוד בריאיון ל-ice: "שהחרדים יתגייסו לכל מיני מסלולים ייעודיים של לחימה או של שירות אזרחי - לאומי בכל זרועות הבינוי והסיעוד שצריך לטפל בכל פצועי המלחמה והנכים וכל זה יהיה תחת המטרייה של הצבא"
דוד זולדן |  1
סגן יו"ר הכנסת, חנוך מיליביצקי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
סגן יו"ר הכנסת, ח"כ חנוך מיליביצקי מהליכוד על רקע משבר הגיוס אומר בריאיון ל-ice: "בחוק הגיוס כולם צריכים להתפשר וצריך להסב את ארגוני החירום החרדים למסגרת שירות צבאי"
 על הוויכוח עם ביידן ערב הכניסה לרפיח הוא אומר: "הסיפור של הלחימה ברפיח הוא מהותי בהמשך לקיום שלנו כמדינה ריבונית ועצמאית במזרח התיכון ולכן אנחנו יכולים להגיד גם לא לידידה הגדולה שלנו ולא לקבל שתכתיב לנו איך אנחנו נפעל צבאית".
נדמה שאין מנוס מפשרה מצד החרדים לגבי חוק הגיוס. האם פשרה היא מילה גסה לפחות בנוגע לאלה שאינם לומדים כאשר מדינת ישראל במלחמה?
"כולם צריכים להתפשר כדי שיהיה חוק אמתי שיחזיק ולא פלסטר או אות מתה כדי לגלגל מצב משפטי מפה ולשם. צריך להתכנס בחדר ולשבת ולא לצאת ממנו עד שיהיה מתווה מוסכם. בעיני העקרונות למתווה הזה זה תהליך של 8-10 שנים. קביעת איזשהו מספר של עילויים שיהיו פטורים וכל היתר יתגייסו לכל מיני מסלולים ייעודיים של לחימה או של שירות אזרחי - לאומי בכל מיני זרועות הבינוי והסיעוד שצריך לטפל בכל פצועי המלחמה והנכים שיש או אם זה זק"א.
זה בעיניי חשוב שזה כן יהיה תחת המטרייה של הצבא. גם כדי שהם יוכלו לומר שהם שירתו בצבא ולא בשום דבר אחר. יש לפתח את זה משם כמובן במסגרות שמתאימות לאורח החיים החרדים מבלי שהם יצטרכו להתפשר במאומה על החרדיות שלהם. אני לא חושב שאפשר לצפות מציבור חרדי להתגייס לצבא שעצם השהייה במרחב מסוים שלו מנוגד לכל האמונות שלו. צריך לעשות התאמות ומסלולים ייעודיים ולכן הדבר הזה ייקח זמן וגם צריך רצון אבל זוהי הדרך הנכונה".
   
ישראל בבידוד בינלאומי ונדמה כי גם הידידה הגדולה מפנה את גבה. האם "עם לבדד ישכון" הוא המתכון הנכון לנצח במערכה?
"אין מה לעשות, העולם מאוד אוהב אותנו כשאנחנו נהרגים ונטבחים אבל לא יעצור אותנו בדרך לרפיח הוא קצת פחות סימפטי אלינו שאנחנו מחזירים מלחמה שערה. הסיפור של הלחימה ברפיח הוא מהותי בהמשך לקיום שלנו כמדינה ריבונית ועצמאית במזרח התיכון ולכן אנחנו יכולים להגיד גם לא לידידה הגדולה שלנו ולא לקבל שתכתיב לנו איך אנחנו נפעל צבאית. אין אדם מתאים יותר מרה"מ נתניהו לטפל בעניין הזה מול האמריקאים.
הוא יודע איך לנהל מהלכים ולהשפיע על דעת הקהל יותר מכל אישיות ישראלית אחרת - זה כישרון שאנחנו זקוקים לו מאוד ולכן אני סמוך ובטוח שהמדיניות שלו בניהול האירועים מול האמריקאים היא הנכונה".
החמאס שואב עידוד מההתפתחויות הבינלאומיות נגד ישראל ומציב תנאים שישראל לא תקבל. מה מדרישות חמאס לשיטתך אסור לקבל והם מבחינתך קו אדום?
"מחבלים צריך להרוג ולא לדבר איתם ובטח אלו של החמאס. נושא המו"מ הוא בעיניי פשוט מאוד. הקלף האחרון שנאשר בידי החמאס לחיים הוא החטופים. הם אולי מדברים על זה שהם רוצים למות אבל כשאתה מגיע לבתים של הבכירים שלהם ורואה שמדובר בבתים מפוארים עם מכוניות גרמניות בחנייה ועם כל מרבדי החיים אתה מבין שיש משהו אחד למה שהם מעבירים החוצה ודבר אחר לאיך שהם חיים באמת.
החטופים זה הקלף שלהם לצאת בחיים ולכן כל עוד הם לא ישחררו אות החטופים וימשיכו להתעקש ואם החמאס יבין שזה או שהם מתים או שמחזירים את החטופים יהיה אפשר להגיע איתם לעסקה שמן הסתם תכלול את ההגליה שלהם מחוץ לעזה. ולכן הדרך להתמודד עם החמאס היא באמצעות הגברת הלחץ הצבאי עליו וזה הדבר היחידי שהאנשים הללו מבינים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל זמן שהליכוד בשלטון,החרדים לא יתגייסו בשום מרחב (ל"ת)
    הדר 03/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור