בארץ

חוק אלג'זירה אושר סופית: כיצד הגיב מנסור עבאס?

הצעת החוק מניעת פגיעת גוף שידורים זר בביטחון המדינה או בשמה הרשמי "חוק אלג'זירה" עברה בקריאה שניה ושלישית בכנסת. שלמה קרעי: "אי אפשר לסבול שכלי תקשורת יפעל מתוכנו כנגדנו". מנסור עבאס: "החוק הזה שאנו דנים בו הוא לא ראוי"
מערכת ice |  1
מנסור עבאס (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
היום (שני) מליאת הכנסת אישרה סופית את הצעת החוק החדשה – מניעת פגיעת גוף שידורים זר בביטחון המדינה או בשמה הפחות רשמי "חוק אלג'זירה". הצעת החוק עוסקת בכך שבמידה ורה"מ בנימין נתניהו ישוכנע כי תכנים המשודרים בערוץ זר בישראל הפוגע באופן ממשי בביטחון המדינה, שר התקשורת, שלמה קרעי יקבל הרשאה מרה"מ ומהקבינט או הממשלה, להורות על מספר פעולות אכיפה נגד הגוף. 71 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 10 שהתנגדו.   
הפעולות שיבוצעו נגד גוף השידור הזר הינן שונות והן מתחילות בהפסקת שידורים של הערץ הזר, סגירת משרדי הערוץ הזר ומסתיימות במתן הוראה להסרת אתר האינטרנט של הערוץ הזר, אם השרת שעליו אתר האינטרנט מאוחסן נמצא בישראל או תפיסת מכשיר המשמש לאספקת תכני הערוץ הזר. 
שר התקשורת, ח"כ שלמה קרעי, ציין: "ערוץ אלג'זירה משמש כזרוע תעמולה של חמאס. אי אפשר לסבול שכלי תקשורת, עם תעודות עיתונאי של לשכת העיתונות הממשלתית ועם משרדים בישראל יפעל מתוכנו כנגדנו, בוודאי בשעת מלחמה". 
​מנגד הגיב חה"כ מנסור עבאס: "רשת אלג'זירה נותנת במה לדוברים מישראל, אפילו לדוברי הצבא. אי אפשר, גם מטעמי הוגנות, לחסום אותם מצד אחד ומצד שני להשתמש ברשת אלג'זירה להצגת העמדות שלך. החוק הזה שאנו דנים בו הוא לא ראוי".  
עוד מוצע, כי טרם מתן הוראה של שר התקשורת כאמור, תובא בפני ראש הממשלה, שר התקשורת והקבינט או הממשלה, חוות דעת מקצועית אחת לפחות מטעם גורמי הביטחון בדבר התשתית העובדתית התומכת כי שידורי הערוץ הזר פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה. 
הוראה של שר התקשורת כאמור תובא לפני נשיא בית משפט מחוזי או סגנו תוך 24 שעות, והוא רשאי להחליט לשנות או לקצוב את תקופת תוקפה. עוד קובעת ההצעה, כי תוקף ההוראה יעמוד למשך 45 ימים עם אפשרות הארכה למשך 45 ימים נוספים. תוקפו של החוק הינו עד ה-31.7.24 או עד סיום ההכרזה על מצב מיוחד בעורף או עד לסיום הפעולות הצבאיות. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אלג'זירה
    יואל שלב 04/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצערי העיתון הערבי הזה הוא עיתון שונא ישראל והרבה מאמרים שהוא מפרסם והרבה מהשידורים שהוא משדר הם נגד ישראל ועם הרבה שינאה למדינה צערי יש בארץ מספיק שונאים יהודים למדינה ולא צריכים גם עיתון שהוא נגד ישראל!!!
    סגור