בארץ

בשורה לבני הזוג של משרתי המילואים? הצעת החוק נחשפת

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק החיילים המשוחררים. הצעת החוק שואפת לספק הגנה תעסוקתית לבני הזוג של משרתי המילואים ובכך זו תגן על בנות ובני זוגן של חיילי המילואים בנסיבות חירום

מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock, דובר צהל)
הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק החיילים המשוחררים  שאותה הובילו חברי הכנסת אופיר כץ ונאור שירי. 24 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים. הצעת החוק שואפת לבצע שינויים בשוק העבודה בשל נסיבות המלחמה. 
בהצעת החוק נכתב כי לאחרונה מתקיימת תופעה שבה לא מעט עובדים יוצאים לחופשה ללא תשלום או שמפוטרים בני הזוג של אנשי המילואים, דבר הפוגע משמעותית במועסקים ומותיר אותם ללא הכנסה ואופק תעסוקתי. בעקבות כך, הצעת החוק שואפת לספק הגנה תעסוקתית לבני הזוג של משרתי המילואים ובכך זו תגן על בנות ובני זוגן של חיילי המילואים בנסיבות חירום.
מוצע לקבוע כי מעסיק לא יפטר עובד בשל שירותו במילואים של בן זוגו או הורהו האחר של ילדו, ואם העובד פוטר – הפיטורים בטלים. מלבד זאת, הצעת החוק שואפת לקבוע כי המעסיק יידרש לקבל היתר מוועדת התעסוקה שבמשרד הביטחון לשם פיטורים של עובד כאמור או לשם הוצאתו לחופשה ללא תשלום לתקופה כמפורט בהצעת החוק, ובלבד שלעובד ילד הנמצא עימו ושירות המילואים של בן הזוג הוא בצו 8 או שמשכו הצפוי הוא 21 ימים רצופים לפחות.
מעסיק שיפטר את העובד או יוציאו לחופשה ללא תשלום ללא היתר יישא באחריות פלילית וניתן יהיה להטיל עליו עיצום כספי. עובד שהוצא לחופשה ללא תשלום בתקופת שירות המילואים כאמור, ישולמו לו דמי אבטלה לפי חוק הביטוח הלאומי, אף אם יצא לחופשה ללא תשלום ביוזמתו ובהסכמת המעסיק.
עוד צוין, כי דמי האבטלה ישולמו כאמור רק בעד תקופת המילואים, והעובד לא יידרש למצות את ימי החופשה שלו כתנאי לזכאות זו. לעובד ישולמו דמי אבטלה כאמור אף אם הוצא לחופשה ללא תשלום לתקופה של 14 ימים (במקום 30 ימים לפי חוק הביטוח הלאומי). 
ח"כ אופיר כץ, התייחס להצעת החוק וציין: "מה-7 באוקטובר חיינו השתנו. כשאנשי המילואים שלנו בשטח עלינו להבטיח שראשם יעסוק רק בניצחון. בנינו מעטפת והסדר חדש שיספק לעובדים שבני זוגם במילואים מוגנות תעסוקתית".  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה