בארץ

תעריף החשמל יירד? זו ההחלטה הקריטית שתעמוד בפני הממשלה

בשל העלייה הצפויה בביקוש לחשמל בגוש דן, הממונה על התחרות בישראל שלחה מכתב למנכ"ל משרד האנרגיה ובו ביקשה לאשר תחנות כוח נוספות בישראל "על רקע החשש הכבד לאמינות אספקת החשמל". מלשכת שר האנרגיה נמסר: "עד שנת 2030 יש מלאי תכנוני של יותר מ-3 תחנות כח"
מערכת ice | 
החשמל בדרך להוזלה? (צילום shutterstock)
ברקע החשש מהמסחור בחשמל בגוש דן, ברשות התחרות מבקשים לאשר שתי תחנות כוח נוספות במרכז. "כזכור, התחנות הועלו לאישור הממשלה כבר לפני שנה יחד עם תחנת הכח קסם וזאת על רקע החשש הכבד לאמינות אספקת החשמל באזור גן דן", נמסר מהרשות.
במכתה ששלחה הממונה על התחרות, מיכל כהן, למנכ"ל משרד האנרגיה, הובהר  כי בישיבת הממשלה החליטו לאשר רק את תחנות קסם ודוראד, והתוכנות ריינדיר ו-OPC  הוחזרו לדיון מחדש. עוד היא הוסיפה כי הקמת תחנות חדשות עשויה לגרום להוזלה בתעריף החשמל בעקבות התחרות שתיווצר, אך החלטת הממשלה צפויה לפגוע ביעילות ההקמה של התחנות.
 
היום (ראשון) הממשלה צפויה לדון בנושא, והמדינה כבר פרסמה מכרז להקמת תחנת כוח נוספת בשורק. התחנות הללו חיוניות על רקע העלייה בביקוש החשמל (בעיקר באזור המרכז), והמשק יזדקק ל-10 עד 15 תחנות נוספות. גם משרד האוצר יצא בבקשה לשרים שיתמכו בהקמת תחנות הכוח.
מלשכת שר האנרגיה נמסר: "עד שנת 2030 יש מלאי תכנוני של יותר מ-3 תחנות כח. בהתאם יש להשלים את העבודה המקצועית של משרד האנרגיה שתבחן את הצרכים המדויקים ובהתאם תמליץ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה