בארץ

חיזוק לכיתות הכוננות בישראל: "יציל את חייהם של התושבים"

פורום כיתות הכוננות הנני חבר לארגון ההצלה מגן דוד אדום. במסגרת המהלך המשותף מוצעים לכלל הכיתות הדרכות עזרה ראשונה ביישוב. ההדרכה הינה ללא עלות ובסיומה יצוידו הכיתות וצוותי הרפואה בציוד רפואי. יו"ר כיתות הכוננות שרון תורג'מן: "לפי כל התרחישים האפשריים חשוב שלכיתות הכוננות יהיה מענה ראשוני להגנה מאירועי ירי"
מערכת ice | 
כיתת כוננות (צילום המשרד לביטחון לאומי)
כחלק מההתארגנות הביטחונית עלה הצורך בהכשרת חברי כיתת הכוננות בציוד ויכולות להושיט עזרה ראשונה בדגש על פציעות טראומה. בהנחה שבעת אירוע כיתות הכוננות יהיו במצור או בסיטואציה של חוסר יכולת לקבל סיוע מכוחות הביטחון בטווח זמן סביר, זוהה הצורך החשוב לחיבור לארגון הצלה.
מאחר שגורם הזמן הוא קריטי מבחינת יכולת הצלת חיים, בנה ארגון ההצלה מד"א תכנית הדרכה לכיתות הכוננות וצוותי הרפואה היישוביים. ההדרכה הינה ללא עלות ובסיומה יצוידו הכיתות וצוותי הרפואה בציוד רפואי. במסגרת ההדרכה חברי כיתות הכוננות והצוות הרפואי בישובים מקבלים 4-6 שעות לימוד של עזרה ראשונה. ארגון מד"א גם מכשיר מגישי עזרה ראשונה בכיתות הכוננות ומדריכים לגבי נקודות איסוף פצועים, חבירה לאנשי קשר ודרכי גישה ראשיים וחלופיים.
 
שרון תורג'מן, יו"ר כיתת הכוננות מציין: "לפי כל התרחישים האפשריים חשוב שלכיתות הכוננות  יהיה מענה ראשוני  להגנה וביטחון מאירועי ירי על היישובים גם בהיבט של עזרה רפואית ראשונה שתסייע בהצלת חיים. אנו מודים לארגון מד"א על שיתוף הפעולה וממשיכים לעסוק בכל מה שיסייע להגנה על הישובים והצלחת חייהם של התושבים".
בישובים שתושביהם יתנדבו ויעברו הכשרה מתאימה לנהיגת אמבולנס תבחן האפשרות לקבל אמבולנס מצויד למשימות בחניית הישוב, מה שמהווה מכפיל כוח משמעותי בעת אירוע בישובים מרוחקים. פורום כיתות הכוננות "הנני" המונה כיום 320 כיתות כוננות, קורא לכלל כיתות הכוננות בארץ להתאגד תחת מסגרת הפורום ולהבטיח את המשך הפיכתן של כיתות הכוננות לכוח המגן החיוני והאפקטיבי של הישובים בכל רחבי הארץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה