בארץ

העדה הדרוזית בביקורת חריפה: "לחמו כתף אל כתף - אך לא כשווים"

חברי הכנסת מרב מיכאלי, גלעד קריב, נעמה לזימי, אפרת רייטן, קארין אלהרר, בועז טופורובסקי, משה טור פז וחמד עמאר, חתמו על מכתב שמטרתו קידום שוויון זכויותיהם של בני העדה הדרוזית. במכתב נרשמה ביקורת חריפה כלפי הגישה לעדה הדרוזית
מערכת ice | 
מליאת הכנסת (צילום יח"צ)
מספר חברי כנסת חתמו לפני מספר ימים על מכתב, שמהווה באופן סמלי "כתב התחייבות", אשר משמעותו התחייבות לקידום נושא שוויון זכויותיהם של בני העדה הדרוזית.
המכתב נוצר כיוזמה של התנועה הדרוזית לדמוקרטיה ושוויון ויו״ר התנועה ד״ר אמיר ח׳ניפס. כחלק מהתחייבויות שנכתבו במכתב, מדובר על פיתוח הכפרים הדרוזים, פעילות למען שוויון בהזדמנויות, אי אפליה במשאבים וכדומה.
בין החותמים על המכתב היו מרב מיכאלי, גלעד קריב, נעמה לזימי, אפרת רייטן, קארין אלהרר, בועז טופורובסקי, משה טור פז וחמד עמאר. חה״כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית אף דן בנושא עם ד"ר ח'ניפס, ויהיה מעורב בניסוח חוק משותף שיעניק לבני העדה מעמד מיוחד.
ד״ר אמיר ח׳ניפס יו״ר התנועה הדרוזית לדמוקרטיה ושוויון התייחס לנושא ואמר: "הלוחמים הדרוזים שנפלו בקרבות מלחמת חרבות ברזל הותירו, כמו כל הגיבורים, הורים, ילדים, נשים, אחים ואחיות. למעלה מ80% מהם מתגייסים ומדובר באחוז הגבוה ביותר מבין חייבי הגיוס".
 
"הם רצו למילואים ושירתו, ולחמו כתף אל כתף – אך לא כשווים בין שווים. את חוק הלאום צריך לבטל כעת. באמצע המלחמה, העצב, השכול. אין זמן אחר – כי זמן אחר יהיה תמיד מאוחר מדי, כל עוד לוחמים בסדיר ובמילואים זונחים את השיח הפוליטי ומתמסרים להגנת המולדת. אנחנו מחויבים למאבק הזה, ואני קורא לחברי כנסת נוספים להצטרף אלינו על מנת לסייע לאוכלוסיה חשובה ומרכזית". הוסיף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה