בארץ

בהשקעה של 3.6 מיליון דולר: הפרויקט של קהילת הנובה מגיע לארה"ב

מייסדי נובה בשיתוף עם משרד התפוצות וגורמים נוספים, הכריזו על פתיחת מיצג הזיכרון וההנצחה לנרצחים במסיבה. מדובר בפרויקט הסברתי אשר הגיע לניו יורק וצפוי להיפתח במנהטן ב-21.4

מערכת ice | 
רכב שרוף במיצג (צילום יובל יושע)
לאחר אירועי הטבח המזעזעים שהתרחשו ב-7 באוקטובר ביישובי העוטף בכלל ומסיבת נובה בפרט, החלה קהילת הנובה לפעול בנושא העלאת המודעות על ידי קיום מיצג זיכרון והנצחה לחוגגים והחוגגות שנרצחו באותה שבת שחורה.   
למיצג הנובה 06:29 בארה"ב הביאו יוצרי המיצג חומרים שלא הוצגו בישראל. המיצג בנוי באופן סיפורי שמציג את סיפורה של קהילת הנובה לפני הטבח. הריקודים, המוסיקה והערכים.
המיצג המיוחד אשר בנוי מכמה חדרים, כאשר אחד מהם מראה את הרגע של מתקפת מחבלים על האירוע וחדר אחר הוקדש לתיאור האלימות המינית שבוצעה בלא מעט קורבנות באותה שבת שחורה. 
עלות הפקת המיצג והבאתו לניו יורק נאמדת בהשקעה של 3.6 מיליון דולר, והקמתו מתאפשרת בזכות שיתוף פעולה עם מערך ההסברה הלאומי, משרד התפוצות, ארגונים יהודים, עמותת לארץ ופילנתרופים. 
הכנסות המיצג הן קודש להנצחת הנרצחים וטיפול בבני משפחותיהם, שיקום השורדים והשורדות, תמיכה בקהילת הנובה והסברת הטבח וגודל האסון שבא בעקבותיו החל מתיאור של מבני שירותים מחוררים, מכוניות וציוד שנאסף בשטח, עמדות הבר שנורו ועד לרכבים השרופים של החוגגים.
 לצד קריאה להשבת החטופים. מדובר בפרויקט הסברתי ישראל אשר מופץ לעולם באופן ויזואלי. עומרי סאסי, ממייסדי הנובה, התייחס למיזם המיוחד שהוקם ואמר: "המיצג שיזמנו, אני וחבריי, הוצג במשך מספר שבועות בתל אביב ובעזרת אנשים וגורמים רבים הצלחנו להביא אותו למרכז ניו יורק. המיצג מאפשר למבקרים להרגיש את כל שלבי האירוע מתחילת הפסטיבל ועד רגעי האימה". 
גלעד ארדן, שגריר ישראל באו"ם ביקר במיצג וציין: "התרגשתי מאוד לבקר במיצג. אני רוצה להודות לאנשי הנובה שהביאו את המיצג לעיר הכי חשובה ומשפיעה בעולם כדי שהעולם כולו יראה את הזוועות שהחמאס ביצע. כשאתה מבקר במיצג ורואה את הבגדים, הנעליים והחורבן שנותרו שם קשה שלא לעשות את ההשוואה לנאצים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה