בארץ

האם ישראל תפתור את המשבר העולמי בחקלאות? התכנית החדשה של רשות המים

השר אלי כהן הודיע כי הוא מקדם תכנית סיוע למדינות שונות להתמודדות עם משבר המים. המהלך צפוי לכונן קשרים דיפלומטיים גם בין ארצות איתן לא התקיימו כאלה בעבר. "משתמשים במשאבי הטבע שלנו ובחדשנות כדי ליצור חיבורים וגשרים בין מזרח ומערב"
מערכת ice |  1
השר אלי כהן (צילום shutterstock, פלאש 90/ אורן בן חקון, משה שי, מרים אלסטר)
למרות שמרבית משטחיה מוגדרים כמדבר, מצליחה מדינת ישראל לייצר מים לשתייה וחקלאות ואף להתגבר על משבר המים החמור שפקד אותה לפני עשרים שנה. כעת, ישראל צפויה להשתמש בידע ובטכנולוגיה שצברה על מנת לכונן מערכות יחסים בין לאומיות עם מדינות מוסלמיות שונות. בין המדינות איתן עשויה ישראל ליצור קשרים חדשים הן מדינות אשר בעבר לא היו להן קשרים רשמיים עם ישראל, לדוגמת אינדונזיה וסודאן. 
השר אלי כהן הנחה את רשות המים לקדם תכנית לסיוע למדינות שונות בהתמודדות עם משבר המים, כך פורסם אתמול (שני) בישראל היום. גורמים שונים מעריכים כי בשנים הקרובות צפוי משבר המים להשפיע באופן משמעותי על מספר מדינות ברחבי העולם, בעיקר בתחום מי השתייה ומים המשמשים לצרכים חקלאיים. על-פי הדיווח, התכנית הישראלית מקודמת יחד עם מכון משגב לביטחון לאומי ואסטרטגיות ציוניות. 
 
התכנית צפויה לקרב את ישראל למדינות שאיתן לא הייתה לה בעבר קשרים רשמיים כמו סודאן, אינדונזיה, טורקמניסטן ועוד. השר אלי כהן ציין את חשיבות העסקה. לדבריו, בעבר מדינות היו משתמשות במשאבי הטבע שלהן כדי להחרים את ישראל. אבל היום התהפכו היוצרות וישראל מסוגלת לסייע למדינות העולם באמצעות משאבי הטבע והידע הטכנולוגי אותו צברה במהלך השנים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פותרים לעולם בעיות תפתרו את הבעיות שיש לנו
    רוי 05/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פתרונות תחפשו רק לישראל ולא לדאוג לשאר העולם ששאר העולם יסתדר לבד לא מובן לי למה לעזור לשאר העולם כשלנו יש מספיק בעיות משלנו אם שאר העולם הצבוע הזה אמן ושאר העולם יעלם האסונות טבע אמן וכל שאר העולם יתאדה לנצח
    סגור