בארץ

חקירת מותו של בכיר משרד התקשורת ואשתו: כך נהרגו

בשנת 2021 נספה חיים גרון לשעבר בכיר במשרד התקשורת יחד עם אשתו בהתרסקות מטוס מעל יוון, כעת נחשף מה באמת קרה שם באותו ערב ב-13.9 וכיצד נהרגו גרון ורעייתו אסתי
מערכת ice | 
התרסקות מטוס-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חיים גרון, לשעבר סמנכ"ל הנדסה ורישוי במשרד התקשורת, נספה בשנת 2021 עם רעייתו אסתי, בהתרסקות מטוס ביוון. מאז פרש מהמשרד כשנתיים לפני התאונה, השלים גרון קורס טייס ורכש ביחד עם שותף מטוס קל שבו טס לטיולים רבים בארץ ובחו"ל.
גרון נמנה עם צמרת משרד התקשורת שגיבשה את מדיניות המשרד ברפורמות הגדולות שבוצעו בשוק התקשורת. כך לדוגמא גרון היה האדריכל של תוכניות המספור במשרד וניהל את הפרויקט של ניידות המספרים שזכה להצלחה גדולה ויצר שינוי מאוד גדול בתחרות בשוק הסלולר, עוד טרום הרפורמה של הכנסת שחקנים חדשים. גרון לא חשש לעמוד על דעתו ונקלע לא אחת לעימותים קשים עם בכירי משרד התקשורת. גם לאחר פרישתו לגמלאות, המשיך גרון לנהל מאבק משפטי קשה מול הנהלת משרד התקשורת, יחד עם עו"ד יגאל לוי, וזאת בכל הקשור לחובותיה כלפי גמלאי המשרד. 
לאור התפקיד המרכזי שמילא גרון במשרד התקשורת, הוא זומן לשמש עד תביעה במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עובדה אשר הציתה חרושת שמועות בנוגע לנסיבות התרסקות מטוסו. כלי תקשורת רבים בארץ ובעולם סיקרו את האסון, תוך הדגשת עובדת היותו של גרון עד תביעה כאמור. היו אף רמזו שהתאונה הטרגית, היא חלק מרשימה של עדי תביעה בתיקים גדולים, שמצאו את מותם לפני שהגיעו לדוכן העדים. בימים אלה פורסם דו"ח החקירה של רשות התעופה האזרחית היוונית, בנוגע להתרסקות מטוסו של גרון מול חופי האי היווני סאמוס. על פי הדו"ח, המטוס התרסק בעקבות שרשרת טעויות אנוש והכשרה בלתי מספקת לטיסות לילה, שהיא מטבע הדברים טיסה מורכבת יותר. יודגש, כי לא נמצאו סימנים לתקלה טכנית או למחסור בדלק במטוס
ביום 13 בספטמבר 2021 בבוקר המריא גרון משדה התעופה בהרצליה לחיפה. משם תכנן את טיסת ההמשך אל האי היווני סאמוס. מהבדיקה עולה, כי הטיסה נדחתה מספר פעמים, וכבר בשלב הזה היה ברור שההגעה ליוון תתרחש בשעות החשיכה. זאת, חרף העובדה שגרון לא היה מתורגל מספיק בטיסות לילה ואף הביע רצון שלא לבצע את הטיסה בשעה מאוחרת.
במסגרת דו"ח החקירה נבחנה התקשורת בין גרון לבין מגדל הפיקוח היווני, ממנה עלה, כי כאשר נערך גרון לנחיתה, התברר לו שהוא נמצא בגובה רב מידי. לפי המלצת מגדל הפיקוח ניסה גרון לבצע הקפה נוספת מעל הים כדי לאבד גובה, אולם במהלך הפנייה נטה המטוס בזווית חדה מידי וצלל לים. בני הזוג גרון נהרגו במקום וכוחות ההצלה היוונים הצליחו לחלץ את גופותיהם, אשר הוטסו בהמשך לישראל ונקברו בהשתתפות קהל רב והמום. בעקבות חקירת האסון הומלץ לרשות התעופה האזרחית היוונית, בין היתר, לפרסם מסלול מוגדר להקפות לילה באי סאמוס, במקום להשאיר זאת לשיקול דעת הטייס בלבד.
עו"ד יגאל לוי, לשעבר סמנכ"ל בכיר המשרד התקשורת: "אנו, החברים שמכירים את חיים גרון מתקשים מאוד לקבל את ממצאי הדו"ח. כל מי שהכיר את חיים יעיד כמה מקצועי וקפדן הוא היה בכל דבר שבו עסק, הן במסגרת עבודתו כסמנכ"ל בכיר להנדסה ורישוי במשרד התקשורת, הן בפעילותו כעורך דין והן בתחביב הטיסה שבו עסק לאחר פרישתו". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה