בארץ

חיים כץ לתיירות, קרעי לתקשורת, אדלשטיין ואמסלם בחוץ

רה"מ הנכנס נתניהו מפתיע עם מינויים לא שגרתיים ברגע האחרון: גלנט שמינויו לרמטכ"ל נפסל בעבר יתמנה לשר הביטחון. יואב קיש יכהן כשר החינוך ודווקא חיים כץ שלא נמנה על מחנה נתניהו זכה בתיק התיירות. ח"כ שלמה קרעי קיבל את תפקיד שר התקשורת. אדלשטיין ועוד 'כוכבים' בליכוד נשארו מחוץ לממשלה
דוד זולדן | 
דני דנון, דודי אמסלם, דוד ביטן, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ הדס פרוש, יונתן זינדל, מארק ישראל סלם)
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הודיע על מינויו של יואב גלנט לשר הביטחון. גלנט לא יאייש לבד את המשרד ויאלץ לספוג את נוכחותו של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כשר נוסף אליו יועברו סמכויות הנוגעות למנהל האזרחי ולמתאם פעולות הממשלה בשטחים.
ח"כ יואב קיש הופתע לגלות בפגישתו היום עם נתניהו במצודת זאב כי בחר למנותו לשר החינוך וזה יהיה תפקידו הראשון כשר. גם הוא יחלוק את הלשכה עם עוד נציגים שכן האחריות על תכניות הלימוד החיצוניות הועברו ליו"ר "נעם" אבי מעוז ובמשרד החינוך יכהן שר נוסף, חיים ביטון בש"ס.
 
יולי אדלשטיין שבעבר כיהן גם כיו"ר הכנסת ונמנה על בכירי הליכוד, נותר מחוץ לממשלה: במפגש עמו הציע לו נתניהו את תפקיד יו"ר ועדת חוץ וביטחון בכנסת. אדלשטיין טרם השיב להצעה ויש לציין כי לא יצאה תמונה משותפת מטעם דוברות הליכוד בניגוד לסיכומים אחרים ששוגרו אחר כבוד. 
נתניהו הצליח להפתיע את ח"כ חיים כץ והודיע לו כי הוא ישמש כשר התיירות. נתניהו נפגש גם עם ישראל כץ שרק אמש הוצע לו לכהן כשר חוץ ראשון ברוטציה אלא שההצעה לא רק שלא שודרגה אלא להיפך. נתניהו הציע לו לכהן כשני ברוטציה על משרד החוץ עם אלי כהן, שיכהן ראשון בתפקיד. גם כץ טרם השיב להצעת נתניהו. 
מוקדם יותר אישרו חברי סיעת הליכוד פה אחד את מינויו של ח"כ אמיר אוחנה לתפקיד יו"ר הכנסת ה-25. 
 
יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר יכהן כשר לביטחון לאומי ומספר 2 ברשימתו ח"כ יצחק וסרלאוף יכהן כשר במשרד לפיתוח הנגב והגליל. ח"כ עמיחי אליהו יהיה שר המורשת. יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' יכהן כשר האוצר וכשר שני במשרד הביטחון, אופיר סופר יכהן שר העלייה והקליטה וח"כ אורית סטרוק תכהן כשרת המשימות הלאומיות.
דרעי צפוי להתמנות לתפקיד שר הפנים ושר הבריאות ושני ברוטציה לתפקיד שר האוצר, ח"כ יעקב מרגי יכהן כשר הרווחה וח"כ מיכאל מלכיאלי יתמנה לשר הדתות. חברי הכנסת יואב בן צור וחיים ביטון ישמשו כשרים במשרד החינוך ובמשרד הרווחה. 
ח"כ יצחק גולדקנופף יתמנה לשר השיכון וח"כ מאיר פרוש יקבל את תיק ירושלים. ח״כ אבי דיכטר יתמנה לשר החקלאות. ח"כ שלמה קרעי יתמנה לתפקיד שר התקשורת. ח״כ מירי רגב תתמנה לתפקיד שרת התחבורה. ח״כ אופיר אקוניס יתמנה לשר החדשנות, מדע וטכנולוגיה. ח״כ עידית סילמן תתמנה לשרת איכות הסביבה.
ח"כ משה גפני יכהן כיו"ר ועדת הכספים של הכנסת. מטעמו יכהנו גם סגני שרים במשרד ראש הממשלה ובמשרד התחבורה. יו"ר נעם ח"כ אבי מעוז צפוי לכהן כסגן שר במשרד ראש הממשלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה