בארץ

אנשי השנה בפוליטיקה הישראלית: זו הנבחרת הנוצצת

אנשי השנה בפוליטיקה לשנת 2022: מי צלח את הקשיים כנגד כל הסיכויים, מי ייזכר לדיראון עולם ומי יזכה לתהילת עולם? מי נרשם בדפי ההיסטוריה ומי הושלך לפח האשפה של ההיסטוריה? כמו תמיד, תלוי את מי שואלים והיכן בוחרים למקד את המבט. זו הרשימה שגיבשנו
דוד זולדן | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בנימין נתניהו – כנגד כל הסיכויים ולמרות כתבי אישום וחקירות נגדו צלח את המוקשים והמליך את ממשלתו השישית. אויבים מבחוץ לא יכלו לו ויריבים מבית נפלו שדודים לרגליו. כעוף החול חוזר נתניהו להנהגת המדינה בתקופה רווית אתגרים ורצופת איומים ביטחוניים.
אריה דרעי - בלי מועצת חכמים מתפקדת ונתונה למרותו, מספסלי האופוזיציה, למרות ההתמודדויות מול רשויות החוק המבקשות לפסול מועמדותו לשר, הצליח להגדיל את כוחה של ש"ס ולהפוך לשותף הבכיר ולאיש הכי חזק ליד נתניהו.
איתמר בן גביר - סקר של מכון 'מדגם' בראשות מנו גבע, בדק בקרב הציבור הישראלי מי איש השנה שלהם. על פי הסקר, שפורסם ב'אולפן שישי' 21% השיבו כי זלנסקי הוא האיש השנה שלהם. במקום השני זכה ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו עם 16%. במקום השלישי נמצא איתמר בן גביר עם 14% תמיכה, לאחריו דורגו יאיר לפיד, ולדימיר פוטין וג'ון ביידן. בן גביר הפך לגיבור מזדמן בתקופה של העדר משילות ותחושת חוסר ביטחון אזרחית. המהפך שעבר והכשרתו על ידי נתניהו בדעת הקהל הוסיפה קיסם למדורת הפופולריות שלו ומנגד הגבירה את מפלס האיבה כלפיו. בן גביר מייצר איום אוטומטי כלפי השמאל והחוגים הליברלים וכלפי האוכלוסייה הערבית ועליית קרנו מסמלת מהפך שלטוני במדינת ישראל.
 
זהבה גלאון – הורידה את מרצ מתחת לאחוז החסימה לראשונה בתולדותיה.  גלאון חזרה להוביל את מרצ לאחר שניצחה בפריימריז את סגן שר הכלכלה יאיר גולן, שנשאר מחוץ לכנסת. שר הבריאות ניצן הורוביץ, שבתקופתו חזרה מרצ לקואליציה לראשונה אחרי יותר מ-20 שנה, ויתר על ההתמודדות ובפריימריז אף נדחק אחורה ברשימה, אל המקום השביעי. במערכה הזו, מרצ לא הייתה תלויה רק בכוחות עצמה אלא בעוד גורמים. איך שלא מסובבים את זה, לא ניתן לחמוק משינויי המגמות בפוליטיקה הישראלית ולהביט בעיניים כלות או יוקדות – תלוי את מי שואלים על עליית כוחו של הימין הקיצוני ומנגד בדעיכתו של השמאל. נגד תופעות חברתיות קשה עד בלתי אפשרי להילחם. אם מביטים על מגמת ההיחלשות של מרצ בעשור האחרון, קשה שלא להכיר בעובדה שהעם אמר את דברו. הפעם פחות אנשים הצביעו למרצ מאשר בפעם הקודמת, אבל הצביעו יותר גם באחוזים ובמספרים מאשר בשנת 2009. גם הסוקרים בערוצי התקשורת הגדולים טעו והטעו ויצרו אופוריה והזריקו שאננות לצופים כשהמסר הנקלט הוא שמרצ מדשדשת אבל עוברת. שלושת הסוקרים של הערוצים הגדולים, במקרה הטוב לא דייקו וייתכן שמדובר בכשל מקצועי שראוי להיבדק. לא רק מירב מיכאלי וזהבה גלאון צריכים לתת תשובות, מתבקש גם מהסוקרים לתת דין וחשבון לציבור, איך נתנו למרצ והעבודה בסקרים האחרונים 5 ו־6 מנדטים?
יאיר לפיד - הגשים חלום כמעט בלתי אפשרי והפך לראש ממשלת ישראל ולו לתקופה קצרה. במבצע בזק צבאי ומרשים יצא במבצע עלות השחר שפגע בצמרת הנהגת הג'יהאד האסלאמי מבלי לספוג אבדות לכוחותינו ושהדהים אפילו את נציגי הימין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה