בארץ

רם בן ברק: "חמאס מנצל בציניות שבוי שהגיע בנסיבות הומניטריות"

בריאיון ל-ice מזהיר רם בן ברק, יו"ר ועדת חוץ וביטחון לשעבר, מזהיר מפני ההפיכה המשפטית: |מטרתם להחריב את בית המשפט והדמוקרטיה", ומעריך שמהימנות הסרטון שפרסם חמאס על השבוי הישראלי אברה מנגיסטו היא גבוהה 
דוד זולדן | 
רם בן ברק בריאיון (צילום אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
רם בן ברק הוא חבר הכנסת מטעם מפלגת יש עתיד, שימש כיו"ר ועדת החוץ והביטחון, כיהן כמשנה לראש המוסד וכמנכ"ל המשרד לענייני מודיעין והמשרד לנושאים אסטרטגיים. בריאיון ל-ice הוא מודה שיש לו גם חצי כוס מלאה על נתניהו אבל מאשים אותו בריסוק מערכת המשפט, מעריך שמהימנות הסרטון שפרסם חמאס על השבוי הישראלי אברה מנגיסטו היא גבוהה ומאשים את חמאס ב"ניצול ציני של שבוי שהגיע בנסיבות הומניטריות"
90 מדינות הצביעו נגד ישראל באו"ם. האם זו בעצם מחאה בינלאומית נגד הממשלה בישראל?
"אני חושב שזה תמרור אזהרה, במידה והמדיניות הישראלית כלפי הרשות הפלסטינית והיחס לזכויות אדם ביהודה ושומרון ישתנו - הקהילה הבינלאומית אומרת לנו שהיא תשקול להגיב ואף להטיל סנקציות וצריך להתייחס ברצינות לכך".
האם מאמצי הנשיא הרצוג למתן את גזירות המהפכה המשפטית זה הדבר הנכון - לפחות לרכך את המכה מבחינתכם?
"לא. מבחינתנו הדרך שבה שמים רפורמה כל כך רדיקלית על השולחן לפני דיון ואחרי זה אומרים בואו נדון בה – היא לא נכונה. הדרך הנכונה היא להסיר את הרפורמה מסדר היום ולבוא ולהתחיל דיון מעמיק על מערכת המשפט על שולחן נקי וללא חרב הרפורמה שתלויה מעל. מטרתם להחריב את בית המשפט והדמוקרטיה ולצערי כפי שניתן לראות את ההצעה החדשה של שמחה רוטמן – אין עם מי לדון על תכני הרפורמה או למתן את הרפורמה".
האופוזיציונר מיכאל ביטון אומר שיש מה לתקן במערכת המשפט. האם מתגלים סדקים באופוזיציה?
"לא. אין סדקים. יש אולי דברים לתקן במערכת המשפט אך בטח ובטח לא בצורה הזו ולא בדרך שפוגעת ברשויות השונות ומערכת האיזונים והבלמים".
האם יש לך דבר אחד טוב לומר על נתניהו או על הממשלה הנוכחית?
"לצערי הרב כרגע לא. כל מה שמעניין אותם זה אך ורק מערכת המשפט אני לא רואה שהם מתעסקים ברצינות בכל מיני הבטחות בחירות כגון חיזוק הביטחון האישי, יוקר המחייה אלא רק בריסוק מערכת המשפט ובכלל אני חושב שגם אם היה לי משהו טוב להגיד על נתניהו ויש כאלה דברים מהעבר, עצם זה שבניגוד מוחלט להתחייבות שלו לא להתעסק בניגוד העניינים הברור הוא מוביל את המאבק לריסוק מערכת המשפט תוך כדי ניגוד עניינים זה חמור ומאפיל על כל דבר אחר"
.
האם אתה מעריך שמהימנות הסרטון של מנגיסטו גבוהה?
"אני מעריך שכן, אבל אני לא יודע. אין לי את הכלים לבחון זאת, אני סומך על הגורמים במערכת הביטחון אך חמאס עושה ניצול ציני במקרה של שבוי שהגיע בנסיבות הומניטריות".
ביקור אנשי נטורי קרתא בג'נין הוא עניין לגיטימי או מעניק רוח גבית לטרור?
"לא צריך להתייחס ברצינות לפלגים קיצוניים ובטח לכאלה שמתנגדים למדינת ישראל, ככל שנעניק להם פחות במה ונתעסק בהם פחות כך יהיה טוב ובתנאי שהם אינם מתעסקים בטרור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה