בארץ

רם בן ברק ניסה להיות אמיץ אבל סופו ידוע מראש

יש עתיד נפתחה לפריימריז על ראשות המפלגה ערב הבחירות החולפות אך בצעד לא מפתיע איש לא העז להסתכן ולהתמודד מול לפיד שנבחר לקדנציה נוספת. רם בן ברק אינו סנונית ראשונה אבל מצויד באומץ רב ועם נכונות לשלם את המחיר במקרה של הפסד
דוד זולדן |  11
יאיר לפיד, רם בן ברק (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, רועי כץ)
חבר הכנסת רם בן ברק מיש עתיד, הצהיר כי בכוונתו להתמודד על ראשות המפלגה גם אם יידרש להתעמת ראש בראש מול ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד, שצפוי לפנות את תפקידו בקרוב ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו לאחר ההפסד בבחירות. אחרי נפילת גוש השינוי הפתיע בן ברק שמנצל את המצב החדש במפלגה אחרי שיש עתיד נפתחה לפריימריז על ראשות המפלגה, מצהיר כוונות ומצחצח חרבות. האם סיכוייו לנצח את לפיד ריאליים? עוד מוקדם לדעת ובינתיים יהיה מעניין לחכות ולראות מה ילד יום.
השאלה היא אחרת: האם לפיד יתחרט על הצעד שעשה? אחרי שכבש את ראשות הממשלה והוביל בפרק זמן קצר גם להישגים שהוא יכול להתפאר בהם הוא חש כעת ביטחון להתמודד במפלגתו. פרשת עופר שלח מהדהדת בין השורות ואולי אפשר לראות בה אירוע טראומטי ואזהרת מסע למי שאולי יצטרפו להרפתקה שאת סופה מי ישורנו. בפעם האחרונה שאיש מחברי יש עתיד ביקש להתמודד מול יאיר לפיד היה זה עופר שלח שלבסוף נאלץ לעזוב את יש עתיד ונותר מחוץ לפוליטיקה הישראלית.
 
ח"כ עדי קול הושעתה וננזפה אחרי שהצביעה נגד עמדת הסיעה בסעיף אחד של חוק המשילות, ופרשה. ח"כ עליזה לביא הודחה בגלל מחלוקת על חוק אחר. ח"כ עפר שלח, חברו הוותיק ושותפו לדרך, ביקש להתמודד בפריימריז והושלך החוצה בתוך פחות משבוע. שי פירון, חבר אישי ומראשוני המפלגה, קרא במרץ 2020 לממשלת אחדות והפציר "ויאיר, חברי היקר, חייב לוותר. להקשיב לקול הציבור". לפיד לא היה צריך יותר מזה. "קיבלתי ממנו ווטצאפ קצר: 'אל תקרא לי ידידי'. וזהו", חשף פירון, "מאז לא דיברנו". כל צעד שעלול להתפרש כאיום על ההגמוניה של לפיד ויש עתיד כמוהו תחיבת אצבע ללוח חשמלי חשוף עם תוצאה של התחשמלות מיידית.
אלי מויאל, שלומי לחיאני וצביקה גנדלמן מצאו את עצמם מגורשים מהעיר, צרובים בתחושת עלבון והשפלה עוד לפני שהוגש כתב אישום ולפני שנסגר התיק נגד מויאל. כאשר התפרסם תחקיר "עובדה" שבו נחשף כי יעקב פרי, גם הוא מראשוני יש עתיד, שיקר לכאורה בנוגע לשירותו הצבאי - זמן קצר אחר כך התפטר. ההתפטרות לוותה בנעימה צורמת שכללה טקס השפלה בצלמו של גינוי מטעם לפיד על פגיעה ב"ערכי יש עתיד והנורמות הציבוריות שחרטה על דגלה".
האם ימיו של רם בן ברק ספורים וגורלו יהיה כמו של קודמיו? נדמה שהספירה לאחור החלה ולפיד כבר הפעיל את תיבת הנגינה לקראת הדו קרב המרתק.   
 
יאיר לפיד בריאיון אצל הילה קורח על נריה קראוס. צילום: חדשות 13
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    לפיד היחיד - דוגמא למופת - מנהיג. (ל"ת)
    איתי 08/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    תם הטקס של בן ברק (ל"ת)
    שמיל 08/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 9.
    לפיד בור ועם הארץ דיקטטור מגעיל (ל"ת)
    גל 08/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 8.
    בה לשכונה בחור חדש
    ששי 08/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לכל דבר יש מחליף אן חדש תחת השמש
    סגור
  • 7.
    אין סיכוי לאיש כי המפלגה רשומה על שמו של לפיד
    בעל ניסיון 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כך זה נרשם ברשם המפלגות.. לפיד דיקטטור מושחת וצבוע, פרי תרם פי אלף ממנו לבטחון ישראל. . לפיד משקר לגבי עברו הצבאי אבל הדיח את פרי שתרם הרבה לביטחון ישראל.
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    יאיר לפיד
    ישראלית 05/2023/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם יאיר לפיד נהיה ראש ממשלה אז אפשר להגיד,בוודאות,שישראל היא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. כל ח"כ במפלגתו ראוי ממנו ובכ"ז הוא נהיה ראש ממשלה.למה זה מגיע לנו?!כמאמר השיר:איך קרה שהפשפש עלה למעלה.
    סגור
  • 5.
    משת"פ
    מם 05/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עבודה בעיניים.ראו עפר שלח והרב פירון.
    סגור
  • 4.
    דמוקרטיה
    אני 05/2023/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    במפלגת יש עתיד עצמה אין דמוקרטיה, אבל מסיתים את העם על מזבח הדמוקטיה-בשה
    סגור
  • 3.
    לפיד הדיקטטור יזרוק אותו ישר למתבן השרוף (ל"ת)
    מנה 05/2023/10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 2.
    חייל פחדן שהיה מודח
    הארי 11/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שפנפן ...אפילו את האומץ של עופר שלח הוא חסר...שלח יצא לעבודה אחרת. מסתבר שחלק מהגנרלים בשמאל...חלק לא קטן...די שפנים כשמדובר בעצמם. חחח עלובים.
    סגור
  • 1.
    קים ג'ון לפיד מנהיג עליון
    דוד 11/2022/12
    הגב לתגובה זו
    2 1
    וחולי נפש צעקו בהפגנות בבלפור שנתניהו דיקטטור חחחחח
    סגור