בארץ

יוליה מלינובסקי: "השרות לא מתעסקות באלימות נגד נשים"

בשבוע שבו מציינים את יום האישה הבינלאומי אומרת ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו") בשיחה עם ice כי "האלימות היא לאו דווקא פיזית אלא מתחילה מהדרת נשים מהמרחב הציבורי ואני מנסה להילחם ספציפית בתופעה הזו באמצעות חקיקה שתחמיר את הענישה ותרתיע"
דוד זולדן | 
יוליה מלינובסקי (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) אומרת בשיחה עם ice לרגל ציון שבוע האישה הבינלאומי דברים שלא ינעמו לנשים היושבות סביב שולחן הממשלה ומזהירה מפני הדרת נשים במרחב הציבורי.
איזה מסר יש לך לציבור ביום הסמלי הזה?
"מאחלת לכל אישה לעשות כל מה שהיא חפצה לעשות. אם מישהי רוצה להיות הייטקיסטית, רופאה, פוליטיקאית או עקרת בית שאף אחד לא יגיד לך אחרת - אם זה מה שאת רוצה, עם ההשקעה והרצון את יכולה לשבור את כל תקרות הזכוכית".

האם היום הזה הוא אקטואלי וצריך לציין אותו? (בהיבט הזה שאם רוצות להרגיש שוות אז דווקא לא להדגיש את השוני)
"היום הזה אקטואלי כל עוד אין שוויון אמיתי בין נשים וגברים. אני לא חושבת שצריך לקדם נשים בגלל המגדר שלהן, אבל אסור להפלות אישה בגלל שהיא אישה, בין אם זה בקידום או בשכר".
נוכח מיעוט שרות בממשלה מנופחת עם חצאי שרים ועודפי לשכות - זה לא נתון מדאיג בעינייך?
"הנתון הזה מדאיג מאוד מכיוון שאין מי שיקדם נושאים שחשובים לנשים בממשלה הזו וגם הנשים שכבר נמצאות בממשלה לא מתעסקות בקידום מעמד האישה או במלחמה מול האלימות נגד נשים".
 
האלימות כלפי נשים במגמת עליה מדאיגה - מה צריך לעשות כדי לבלום את התופעה?
"בממשלה הקודמת קידמנו מגוון צעדים למניעת התופעה המדאיגה של אלימות נגד נשים. האלימות היא לאו דווקא פיזית אלא מתחילה מהדרת נשים מהמרחב הציבורי ואני מנסה להילחם ספציפית בתופעה הזו באמצעות חקיקה שתחמיר את הענישה ותרתיע. המשטרה צריכה לנקוט יד קשה כלפי מקרים של אלימות נגד נשים ולא לטאטא מתחת לשולחן כמו שלצערי אנחנו שומעים שקורה לעתים קרובות מדי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה