בארץ

בצל המתיחות: משפחות שכולות הגיעו לבתי העלמין לפני יום הזיכרון

לאור הביקורת, כבר מספר חברי כנסת ושרים מהקואליציה, בהם גלית דיסטל אטבריאן, יצחק גולדקנופף, מאי גולן וצביקה פוגל, הכריזו כי ימנעו מלהגיע לאירועי הזיכרון
מערכת ice |  1
יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
על רקע המתיחות סביב הנוכחות של פוליטיקאים בטקסים, משפחות שכולות ברחבי הארץ החליטו להגיע לבתי העלמין לפני יום הזיכרון. לאור הביקורת, כבר מספר חברי כנסת ושרים מהקואליציה, בהם גלית דיסטל אטבריאן, יצחק גולדקנופף, מאי גולן וצביקה פוגל, הכריזו כי ימנעו מלהגיע לאירועי הזיכרון.
 
אחד ממוקדי המחלוקת המרכזיים הוא הטקס בבית העלמין בבאר שבע, לשם אמור להגיע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "הגענו לכאן כי ביום שלישי החליטה הממשלה ההזויה להציב פה שר שמעולם לא היה בצבא, ולא בגלל שלא רצה, אלא בגלל שהיווה סכנה ביטחונית למדינה", אמרה חני, אלמנתו של דוד יואל כהן שנפל בחווה הסינית ב-1973.
"לא אוכל לשאת את הנאום של בן גביר", הוסיפה חני. "התחושה שלי זה כאילו דוחפים לי אצבע לעין. ניסינו בכל האמצעים לבקש, לשכנע, להתחנן שלא יבוא, שיכבד אותנו".
ראובן סולצבך, ששכל את בן דודו סשה שלנגר ז"ל, ועלה אתמול להר הרצל, סיפר: "לא ייתכן שפוליטיקאים יכנו את המפגינים אנרכיסטים ובוגדים. בי אישית זה מאוד פוגע. דודי היה קצין בבית"ר ואבי היה בשומר הצעיר - והגענו למצב שאנחנו בוגדים".
סולצבך המשיך: "יבואו משתמטים מהצבא שקראו לנו בשמות גנאי. אני לא חושב שאף אחד משרי הממשלה, למעט אולי גלנט, ראויים לכבד את המעמד הזה. שלא יגיעו. ביבי יכול ללכת לקבר של אחיו. לא יותר מזה. בן גביר - שלא ייכנס בשערי המקום. חד וחלק".
לדבריו, ההתנגדות שלו לעליית פוליטיקאים נעוצה גם בסיבות אחרות. "אני נוהג לבוא יום או יומיים לפני יום הזיכרון. מאז שנתניהו החל לכהן כראש ממשלה החלו לעשות איסורים ואבטחה כבדה על העולים להר", אמר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אתם חייבים להגיע,השכול הוא ממלכתי
    אשר 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואתם נבחרתם לשלטון. מי שלא טוב לו,שלא יגיע ,אותם משפחות שכול פטרעי חוק,לא בעלים על המדינה. אנחנו שנלחמנו ונשארנו בחיים,שווה זכויות לחלוטין, המיעוט לא ישתלט. חובתכם לייצג את המדינה זה לא טכס פרטי,של שןם נפטר!!!!
    סגור