בארץ

גרמניה למען ניצולי השואה: הוגדלה הזכאות לתוספת סיוע בסיעוד

הסכם חדש נחתם לאחרונה בין הרשות לזכויות ניצולי השואה וממשלת גרמניה והכול במטרה להגדיל את הסיוע לניצולי שואה סיעודיים. הסיוע החל להתקבל כבר בימים אלה
מערכת ice | 
החתימה על ההסכם (צילום יח"צ)
הרשות לזכויות ניצולי השואה וממשלת גרמניה חתמו לאחרונה על הסכם שעניינו הגדלת הסיוע לזכאים סיעודיים. בהתאם לסיכום, הרשות לזכויות ניצולי השואה החלה לשלם בימים אלה 1,200 שקל בחודש לניצולי שואה סיעודיים המוכרים לביטוח הלאומי ברמת סיעוד 3 על 5 או 5.5 נקודות תלות.
מדובר בתוכנית משותפת של הרשות עם ועידת התביעות, במימון ממשלת גרמניה, שכוללת למעלה מ-10,000 ניצולים סיעודיים שעד כה לא קיבלו סיוע נוסף. סיוע זה של הרשות, מצטרף לסיוע שניתן על ידי הביטוח הלאומי, מאפשר לניצולים לעשות שימוש בכספים לצורך הרחבת העזרה בבית ומימון שעות סיעוד נוספות לפי צרכיהם.
 
קבוצה זו מצטרפת לכ-50,000 ניצולי שואה סיעודיים שמקבלים תוספת שעות סיעוד מהרשות ומוועידת התביעות. הרשות ממשיכה לפעול בימים אלה מול ממשלת גרמניה להרחבת הזכאות ותוספת השעות לניצולים סיעודיים.
מנהלת הרשות לזכויות ניצולי השואה, רונית רוזין, מסרה: "הישג זה הוא תוצר של שיתוף פעולה רב שנים של הרשות עם ממשלת גרמניה, אשר חשה חובה לפעול עבור ניצולי השואה ואף הסדרנו מנגנון הידברות על בסיס שנתי, שבמסגרתו אנו ממשיכים לעמוד על צרכיהם המשתנים של הניצולים ולקדם מענים מוגברים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה