משפט

יאיר לפיד על הדרמה הפוליטית: "נתניהו רמאי וחלש, אסון מתגלגל"

יאיר לפיד נגד נתניהו: "שם קץ להעמדת הפנים שפניו להידברות. נתניהו פעם היה רמאי וחזק, עכשיו הוא רמאי וחלש. הוועדה לא הוקמה, האיום על הדמוקרטיה לא הוסר"
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, Alex Kolomoisky/POOL)
ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד, התייחס הערב (רביעי) לדרמה הגדולה בבחירות לוועדה למינוי שופטים, שם נבחרה כנציגה ח"כ קארין אלהרר ממפלגת יש עתיד.
יאיר לפיד אמר: "יש נציגת אופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים, יש נציגת אופוזיציה בוועדה לבחירת דיינים, אני מברך את קארין ואת פנינה, אני מודה לכל מי שעשו במלאכה, אני מודה לחברי הקואליציה שפעלו אתנו באחריות ובממלכתיות".
 
 "עד כאן הבשורות הטובות – מאוד. הבשורות הטובות פחות, ההיא שיש נציגה בוועדה לבחירת שופטים, אבל אין וועדה לבחירת שופטים. נתניהו מנע היום את הקמתה, ושם קץ להעמדת הפנים שפניו להידברות. נתניהו פעם היה רמאי וחזק, עכשיו הוא רמאי וחלש. הוועדה לא הוקמה, האיום על הדמוקרטיה לא הוסר".
נתניהו ידע בדיוק את ההשלכות. הן הובהרו לו בידי הנשיא וגם בידינו. בלי וועדה לבחירת שופטים, לא נגיע לבית הנשיא. אין וועדה – אין שיחות. נתניהו התחייב בפני הנשיא, אבל אז קרס תחת הלחץ של שותפיו. הוא הפסיד בהצבעה כי אפילו בקואליציה שלו יש אנשים הגונים שהדמוקרטיה חשובה להם והחליטו לשים קץ לשקרים".
"נתניהו אמר היום, ״תפסיקו עם האיומים ועם התירוצים״. היחידים שאיימו עליו הם יריב לוין וסמוטריץ' והוא נכנע להם כמו תמיד. הממשלה הקיצונית ביותר בתולדות המדינה היא אסון מתגלגל. היא לא מצליחה לנהל את הכלכלה, לא את הבטחון, לא את יחסי החוץ ואפילו לא את עצמה. אין להם מנדט להרוס את הדמוקרטיה ואת המדינה. אין להם מנדט לרסק את בית המשפט. הם לא ראויים לאמון ולא מסוגלים לנהל את המדינה".
"אנחנו לא נפסיק להילחם, אנחנו לא נוותר, אנחנו לא נפסיק להיאבק, עד שהממשלה האיומה הזו תעבור מן העולם ותשחרר את מדינת ישראל מן הכאוס והזעם שהיא מביאה עלינו כל יום מחדש. ישראל היא מדינה מופלאה. בחירתן של קארין ופנינה היא הוכחה לכך שיש פה בכנסת מספיק כוחות חיוביים, שרוצים לחיות ביחד, שרוצים שהמדינה הזו תיראה אחרת ותנהג אחרת באזרחיה. איתם נמשיך לעבוד למען מדינת ישראל ולמען הדמוקרטיה  הישראלית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה