בארץ

מאות לוחמי מטכ"ל וטייסים הודיעו על הפסקת ההתנדבות למילואים

עשרות טייסים הודיעו על הפסקת התנדבותם, כאשר עשרות טייסים נוספים מתכנסים לדון בנוגע לאם להצטרף למחאה אחרי שהחוק לצמצום עילת הסבירות עבר בכנסת
מערכת ice |  1
חיילים (צילום shutterstock)
אחרי שהחוק לצמצום עילת הסבירות עבר במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, טייסי מילואים בחיל האוויר מנהלים דיונים בנוגע להמשך פעולתם, כאשר על פי דיווח בכאן 11, כבר עשרות הודיעו למפקדם כי לא יתייצבו. "לא האמנתי שאגיע לרגע הזה. אני וחבריי בהלם", אמר אחד מהטייסים לכאן 11. בנוסף דווח ב-N12 כי כ-100 לוחמי סיירת מטכ"ל הודיעו למפקדים שלהם כי הם גם מפסיקים להתנדב לשירות מילואים.
באיגרת ששוגרה ביום ראשון לחיילי צה"ל, הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר כי השירות בצבא הוא חובה שהיא זכות גדולה, גם בסדיר וגם במילואים. "אם לא נהיה צבא חזק ומלוכד, אם לא ישרתו בצה"ל הטובים ביותר – לא נוכל להתקיים עוד כמדינה באזור", אמר הלוי. האיגרת מגיעה על רקע החרפת המחאה נגד הרפורמה המשפטית, כאשר אלפי מילואימניקים הכריזו בימים האחרונים כי יפסיקו להתנדב למילואים.
 
בפנייה ישירה למחאת המילואימניקים, אמר הלוי: "אין לאף אחד מהמשרתים זכות לומר שאינו משרת יותר ואין לנו זכות לא להתייצב או לסרב לפקודה או לקריאה. אני קורא לכל אנשי המילואים, גם בימים מורכבים אלה, להפריד בין מחאה אזרחית לשירות ביטחוני ולהתייצב. הקריאות לאי־התייצבות פוגעות בצה"ל".
אך עם זאת הוסיף: "הביקורת כלפי החלטה זו של חלק מאנשי המילואים, צריכה להיאמר בכבוד, מבלי לשכוח את כל מה שעשו אלה בעבור המדינה, בעבורנו ואיתנו. אין זה מאוחר לתקן. חייבים לתקן, כי אין דרך אחרת ללא הלכידות הפנימית והחיצונית. זו האחריות של כולנו; ובראש ובראשונה האחריות האישית שלי כרמטכ"ל. זו הדרך היחידה בה נוכל לשמור על ייעודו של צה״ל: בהגנה על המדינה ובהבטחת קיומה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טייסים מתנדבים.
    מיכה 07/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טייס שסיים שרותו בקבע, נחשב כטייס במילואים וממלא תפקידים בתחום הטיסה מבצעית. אין כל סרבנות עם טייסי המילואים. כאשר שוחרר ממילואם, הוא יכול להתנדב אבל לא לפעילות מבצעית, כך שסירובו להתנדב, אינו משפיע על יכולות הטיסות. התקשורת חסרת האחריות שמשתפת פעולה עם המפסידים בבחירות, שמה בכותרות את מה שמביא יותר כאוס.
    סגור