ויראלי

אלונה סער ועלמה זק בקמפיין נגד הדרת נשים בתחבורה ציבורית

לאור עלייה במקרי ההפרדה המגדרית בתחבורה הציבורית, עמותת ישראל חופשית יצאה בקמפיין בכיכובן של השחקניות עלמה זק ואלונה סער
מערכת ice |  1
אלונה סער ועלמה זק (צילום ישראל חופשית)
לאור העלייה בהפרדה המגדרית בתחבורה הציבורית וגילויי השנאה. עמותת ישראל חופשית יצאה בקמפיין שנועד העלות את המודעות של זכויות הנשים במחרב הציבורי בכלל ובתחבורה הציבורית בפרט. בסרטון אומרת סער בין היתר: "קוראים לזה תחבורה ציבורית מכיוון שזה ציבורי"
כפי שזכור, שאלת ההפרדה בין גברים ונשים בתחבורה הציבורית נדונה בעבר בפני בית המשפט העליון ונקבע במפורש כי הפרדה מגדרית כפויה, על מי שאינם חפצים בה, הינה אסורה ומהווה אפליה פסולה.
 

במסגרת הסרטון תחילה, עומדות זק וסער בסרטון ומוחות על כך שהאפליה המגדרית והעלייה במקרים היא לא מגמה חיובית. לאחר כן מסבירות השתיים מה ניתן לעשות בסיטואציה ומדגישות כמה פעמים לאורך הסרטון שעלינו לזכור שהפרדה מגדרית או אכיפת קוד לבוש צנוע מהווה דבר לא חוקי. בסוף הסרטון, השתיים אף מבקשת מהציבור לא לשבת מהצד ובמידה ואנו נתקלים באירוע מסוג זה לסייע לנתקפת אם זה בהתערבות ואם בזה בתיעוד.
 
על כן, עלינו לזכור הטרדת נוסע/ת בהקשר למקום הישיבה באוטובוס עלולה להוביל להיות עבירה פלילית. זאת ועוד, עפ"י חוק איסור הפליה, קביעת תנאי לבוש ואכיפת קוד צניעות על נשים וילדים כתנאי למתן השירות, עלייה לאוטובוס, מהווה אפליה באספקת השירות אותו מספקות חברות התחבורה הציבורית. לא נשכח שחוק הטרדה מינית קובע כי הערות מבזות ומשפילות של נותן השירות ביחס ללבוש מהווה הטרדה מינית אסורה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הדרה
    עדינה 08/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשחא מבינים את מהות עניין ההפרדה ,אז קוראים לזה בשם הדרה. מתי יבינו שכל העניין הוא הפרדה לשם צניעות גרידא
    סגור