בארץ

מחלוקת על לוחיות הרישוי: "לא לעגן את הנושא בחקיקה ראשית"

לאחר חתימתה של השרה רגב על התקנה, ועדת הכלכלה בכנסת דנה היום בתיקון פקודת התעבורה בנושא חיוב כלי תחבורה חשמליים להתקין לוחיות רישוי. חבר הכנסת ביטן אמר בדיון: "אני רואה חשיבות שנושא לוחית הזיהוי יהיה בחקיקה ראשית"
מערכת ice | 
ועדת הכלכלה בכנסת (צילום דני שם טוב)
שרת התחבורה, מירי רגב, חתמה אתמול על תקנה המחייבת את בעלי כלי התחבורה החשמליים לתלות לוחיות רישוי, בדומה לרכבים פרטיים. היום ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, דנה בהכנה לקריאה ראשונה של שתי הצעות חוק, האחת של ח"כ אתי עטייה והשנייה של ח"כ יעקב אשר, לתקן את פקודת התעבורה ולחייב התקנת לוחית זיהוי באופניים וקורקינטים ממונעים.
במהלך הדיון השיב יו"ר הוועדה, ח"כ ביטן, לבקשת משרד התחבורה לקדם את נושא הסדרת הרישוי בתקנות התעבורה במקום קידום הצעות החוק האמורות, ואמר כי עד שמשרד התחבורה והשרה לא יעמדו בהתחייבות בנושא פטור נסיעה לאזרחים ותיקים בתחבורה ציבורית, לא יעבור שום נושא של משרד התחבורה, והחוק יקודם.
"עד סוף הפגרה יש לכם לבחון את כל מה שדיברנו בדיון ובשבוע הראשון נצביע לקריאה ראשונה ושבועיים אחר כך שנייה ושלישית", אמר.
 
עו"ד חוה ראובני, יועצת משפטית במשרד התחבורה השיבה כי עמדת הממשלה היא לתמוך בהצעות חוק פרטיות בשלב הטרומי בלבד: "אנחנו לא חושבים שיש לעגן את הנושא בחקיקה ראשית. שרת התחבורה חתמה על הנחת התקנות אתמול". היא ציינה עוד, כי במידה והצעת החוק תעבור בקריאה ראשונה הממשלה תבקש להחזיר את הצעות החוק לוועדת שרים לחקיקה.
יו"ר הוועדה, ביטן, אמר בתגובה כי עדיף להגיע להסכמות. "לא מקבל שכל דבר יחזור לוועדת שרים. אין כנסת? אנחנו שומעים את הדברים שלכם אבל אי אפשר לשים חרב על הצוואר". אבנר פלור, ראש מנהל תשתיות במשרד התחבורה, ציין כי בתקנות יש מינימום רגולציה בניגוד לחקיקה ראשית שקשה מאד לשנות ולתקן. יו"ר הוועדה, ביטן, השיב לדברים: "אנחנו רוצים להכניס נושאים חדשים ואני רואה חשיבות שנושא לוחית הזיהוי יהיה בחקיקה ראשית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה