בארץ

רעידת אדמה? החרדים דורשים דיון בחוק הגיוס - כבר מחר

השר גולדקנופף הורה לרה"מ לכנס את ראשי הקואליציה, במטרה לפעול בהקדם למימוש את התחייבותו של מזכיר הממשלה להכנת תזכיר ההצעה עד לאחר סוכות. מקורות בסביבתו עומדים על כך שהסוגיה לא תמרח, ושנתניהו יעמוד במחויבותו - או שיתמכו בהפלת הממשלה 
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו, יריב לוין, יצחק גולדקנופף ומשה גפני (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, יוסי אלוני, מרים אלסטר)
בדרך למשבר קואליציוני: שר הבינוי והשיכון ויו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף דורש קיומו של דיון דחוף מחר (רביעי) בחוק הגיוס בהשתתפות רה"מ בנימין נתניהו וראשי הקואליציה. גולדקנופף הביע את דרישתו לממש את התחייבויותיו של מזכיר הממשלה יוסי פוקס להכנת תזכיר לחוק הגיוס עד לאחר חג הסוכות. 
גולדקנופף התבטא לאחרונה בחריפות ביחס למחויבותו להעביר את חוק הגיוס במושב החורף. הוא מצהיר שאם לא יעבור במליאת הכנסת במושב החורף, סיעת יהדות התורה לא תוכל להישאר חלק מהקואליציה. עתה, בכירים במערכת הפוליטית מדווחים כי גולדקנופף מתרעם על כך שלא נערך זמן רב דיון של ראשי הקואליציה בסוגיה. 
 
הסיעות החרדיות דורשות את קיום ההסכם עם נתניהו. זאת, בשעה שכעס רב בקרב המצביעים החרדיים מופנה כלפי נבחרי הציבור בעקבות תמיכתו העקבית ברפורמה המשפטית, חרף העובדה שהיא אינה נחשבת לנושא ליבה עבור סקטור זה. כבר בחודש שעבר גולדקנופף ודרעי הציבו לנתניהו נתניהו אולטימטום ברור - העברת חוק הגיוס עם תחילת מושב החורף כתנאי לאי-פירוק הממשלה.
גולדקנופף מבקש לוודא שאין כוונה למרוח את הנושא, שמצוי בלב ההסכם הקואליציוני של הליכוד עם הסיעות החרדיות. עם זאת, בכירי משרד הביטחון מסרבים לשחרר נוסח לתזכיר החוק, ובמפלגות החרדיות חוששים שהשר יואב גלנט יימנע מלהגישו גם לאחר חג הסוכות ובכך הסוגיה תספוג עיכוב נוסף, אותו הם מנסים למנוע בכל כוחם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין זכויות בלי חובות!!!!
    אנצי! 09/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגישה של פוליטיקאי ידוע:ירצו יקבלו לא ירצו לא יקבלו!!!! החרדים צריכים להבין והחילוניים צריכים להתעורר ולדאוג לעצמם!!!! אני מקווה שמהפגנות של קפלן ייצא משהו!!!!
    סגור