השוק

אנרגיה ירוקה: ההסכם שצפוי לחולל מהפכה - עד 2030

אפלייד מטיריאלס חתמה על חוזה עם אנלייט לתקופה של 15 שנים. המהלך יאפשר לחברה לקדם באופן משמעותי את התחייבותה לשימוש מלא במקורות מתחדשים: "מאמינים בנקיטת צעדים משמעותיים לקידום החזון להפוך את העולם למקום טוב יותר"

מערכת ice | 
אנרגיה ירוקה (צילום freepik)

חברת אפלייד מטיריאלס, מהחברות הגלובליות המובילות בתעשיית השבבים, חתמה עם אנלייט אנרגיה מתחדשת, על הסכם לרכישת אנרגיה מתחדשת במתקניה בישראל, לתקופה של 15 שנים, עם אופציה להארכה ולהגדלת היקף הצריכה בהתאם לדרישות הייצור. החשמל יסופק לרשת הארצית ממתקני הייצור הסולאריים של אנלייט, שנמצאים כעת בשלבי הקמה מתקדמים במסגרת הרגולציה החדשה להסדרת משק החשמל.
אפלייד מעסיקה בישראל למעלה מ-2,300 עובדות ועובדים, רובם בפארק המדע ברחובות, שם נמצא מרכז המו"פ והייצור הגדול ביותר של החברה מחוץ לארה"ב. החברה אף הודיעה בשנה שעברה על המשך השקעות בישראל והרחבת המרכז הקיים, העוסק בפיתוח וייצור מערכות מתקדמות לבקרת שבבים עבור יצרניות השבבים, מכל העולם. ההסכם עם אנלייט, יאפשר לאפלייד מטיריאלס לקדם את היעדים הסביבתיים ויעדי ה-ESG שלה, כחלק מהתחייבותה לשימוש בלעדי באנרגיה ממקורות מתחדשים עד 2030.
 
בשנת 2020 השיקה אפלייד מפת דרכים, שנועדה לטייב את הבחירה, הרכש, האריזה, האחסון, השינוע והמחזור של חומרים וחלקים המשמשים את החברה, על מנת לצמצם את צריכת האנרגיה והפליטות ולשמר משאבים. היוזמה שואפת גם לקדם התנהגות אתית, שמירה על זכויות אדם, גיוון והכלה בכל חלקי שרשרת האספקה.
ההסכם בין שתי החברות נחתם על רקע תקנות חדשות בתחום משק החשמל בישראל, המאפשרות ליצרני אנרגיה מתחדשת דוגמת אנלייט, ולחברות גדולות דוגמת אפלייד מטיריאלס, להתקשר ביניהן בהסכמים ישירים, דבר אשר צפוי להאיץ את מעבר המשק הישראלי לאנרגיה ברת-קיימא.

"גאים להיות חלוצים מהתחום בישראל". פרויקט בקעת ערד של אנלייט (צילום: בילקטריק ישראל)
"אנחנו מאמינים בנקיטת צעדים משמעותיים לקידום החזון שלנו להפוך את העולם למקום טוב יותר, גם בעשייה העסקית שלנו וגם בערכים שלנו כחברה", מסר רפי בן עמי מנכ"ל PDC אפלייד מטיריאלס. "כחברה מקיימת הצבנו לעצמנו יעד להגיע לשימוש מלא באנרגיה ממקורות מתחדשים עד 2030, וכך לפעול בשני ערוצים מקבילים שמהווים את בסיס הפעילות שלנו – המשך צמיחת החברה, לצד צמצום מירבי של ההשפעות הסביבתיות. עם השינוי המבורך במשק החשמל, אנחנו גאים להיות מהחלוצים בתחום בישראל ושמחים על השותפות האסטרטגית החדשה עם אנלייט למען עולם בר קיימא".

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט אנרגיה מתחדשת הוסיף: "אנו גאים לספק חשמל ירוק ונקי לאפלייד מטיריאלס, אחת מהחברות המובילות בעולם בתעשיית השבבים, שמצטרפת בזאת לחברות מהמובילות במשק המהוות דוגמה לחברות שלא רק מצהירות על כוונותיהן, אלא עושות מהלכים פרקטיים ומשמעותיים, הלכה למעשה. אני מברך את אפלייד על המחויבות למאבק במשבר האקלים וצופה כי הביקוש לשימוש בחשמל מאנרגיה מתחדשת בישראל יגדל ויתעצם. ההסכם מהווה המשך הפיתוח של הזרוע המשמעותית של אנלייט העוסקת במכירת חשמל בישראל ללקוחות מסחריים גדולים בהסכמים ארוכי טווח".
 
אפלייד מטיריאלס היא המובילה באספקת פתרונות בתחום הנדסת חומרים המשמשים לייצור כמעט כל שבב חדש וצג מתקדם בעולם. אפלייד מטיריאלס ישראל עוסקת בפיתוח וייצור של מערכות מתקדמות לבקרת תהליך ייצור שבבים, פעילות המהווה חלק בלתי נפרד מהתשתית הקריטית העומדת בבסיס כל מוצר טכנולוגי. אנלייט היא חברה בינלאומית שנוסדה בשנת 2008 ומובילה בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של פרויקטי אנרגיה מתחדשת. החברה נסחרת באופן דואלי בנאסד"ק בארה"ב ובבורסה לני"ע בתל אביב והיא חברה ללא גרעין שליטה המוחזקת בכ-98% ע"י הציבור. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה