תקשורת ומדיה

חצי מיליארד דולר לתמיכה בישראל: הפדרציות היהודיות בקמפיין חסר תקדים

באחד הרגעים האפלים ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל, הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה משיקות קמפיין היסטורי של חצי מיליארד דולר לתמיכה בישראל
מערכת ice |  5
מחיר המלחמה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
באחד הרגעים האפלים ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל, נכון ליום ה-7 במלחמת "חרבות ברזל", אחרי מתקפת הפתע של ארגון הטרור הרצחני חמאס שגבתה עד כה למעלה מ-1,300 קורבנות של נרצחים, הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה משיקות קמפיין היסטורי של חצי מיליארד דולר לתמיכה בישראל.
כל פדרציה יהודית כבר החלה לגייס כספים משמעותיים כדי לספק את הצרכים של האנשים, המשפחות והקהילות שנפגעו. הכספים יחולקו, לפי הצורך, בין צרכים הומניטריים דחופים, כגון ציוד רפואי וציוד ודיור, לבין בנייה מחדש ושיקום לטווח ארוך יותר, החל משיקום בתים וייעוץ לטראומה בתשתית.
 
"הייתי בישראל כשחמאס תקף", אמר נשיא ומנכ"ל הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, אריק פינגרהוט. "האכזריות שלהם הייתה מזעזעת, והתמונות של הפשעים שלהם נגד יהודים - הגרועים ביותר מאז השואה - יישארו איתי לנצח. אבל גם זכיתי לראות את הישראלים מתאחדים כעם אחד כמו שלא היה מעולם, מתנדבים מזמנם, מארגנים מאמצי סיוע ומקבלים את האמת על מה שקרה לעולם. הרגע הזה דורש את תמיכתנו, והפדרציות היהודיות יספקו אותה הן כלכלית והן על ידי גיוס הקהילות שלנו כדי לשמור על גיבוי לישראל בשבועות ובחודשים הבאים".
פינגרהוט המשיך: "אנו אסירי תודה על כך שאיגוד היהדות הרפורמית, בית הכנסת המאוחד ליהדות קונסרבטיבית, הלל אינטרנשיונל, איגוד ה-JCC של צפון אמריקה ו-NCJW הצטרפו אלינו למאמץ  ואנו מעודדים אחרים לעשות זאת גם כן. נעבוד יחד כדי לקבוע את הצרכים הדחופים ביותר ולהקצות בהתאם".

פינגרהוט הוסיף: "כבר היום, הפדרציות היהודיות הקצו 10 מיליון דולר ל-20 ארגונים המספקים סיוע ותמיכת חירום בישראל, כולל הסוכנות היהודית, הג'וינט, World ORT, קואליציית הטראומה הישראלית, איחוד הצלה, מגן דוד אדום, זק"א, המרכז הרפואי ברזילי, המרכז הרפואי סורוקה. כספים אלו מופנים למגוון צרכים מיידיים ודחופים, כגון טיפול רפואי, שירותי חירום, פינוי, תחבורה, דיור, תמיכה בנפגעי טרור, סיוע בטראומה ותמיכה נפשית, וכן היערכות לטווח בינוני וארוך".
לסיכום סיפר: "הקמפיין הזה הוא רק חלק אחד מהאופן שבו פועלות הפדרציות היהודיות כדי לתמוך בישראל. השקנו את מאמץ הגיוס הקהילתי הגדול ביותר לתמיכה בישראל בהיסטוריה שלנו. כבר יותר מ-120 פדרציות עזרו לארגן אירועים קהילתיים, משכו מאות אלפי תומכים וכוללים מנהיגים פוליטיים ואזרחיים מובילים".
"במשך למעלה מ-100 שנים, עוד לפני עצמאותה של ישראל, הפדרציות היהודיות היו עמוד התווך של מדינת היהודים. עזרנו לבנות את הקהילות שלה, לחזק את החברה שלה, ותמיד היינו שם כדי לתמוך בה בשעות הקשות ביותר שלה. ואנחנו נעשה זאת עכשיו, ברגעים האפלים ביותר האלה", אמרה יו"ר הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, ג'ולי פלאט.
לסיום אמרה כי "המסר ברור: על ישראל לקבל את התמיכה הדרושה לה כדי למגר את איום הטרור ולהחזיר את הביטחון והביטחון לאנשיה, ככל שייקח זמן רב וקשה ככל שיהיה. כולנו נעבוד יחד כדי לוודא שהתמיכה הזו לא תסמן".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    גפני אוהב סכומים כאלה להשגיח (ל"ת)
    טםטם 10/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 4.
    מקוה שהכסף לא ישולשל לכיסים חמדניים (ל"ת)
    ממסד מושחת 10/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    חבורת מטומטמים כל הכסף יילך לחרדים ולשטחים הכבושים (ל"ת)
    יייייייששששששש 10/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    מחמם ומרחיב את הלב
    יונה 10/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תודה???? זה מעבר לכסף, זה לדעת שלמישהו אכפת משפחה
    סגור
  • 1.
    הצבא מתקיף בעזה באופן הומניטרי, פששששש
    כולם שקרנים 10/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו שהחמאס וכל תומכיו בעזה, תקפו את תושבי העוטף, הי"ד וכמו שהם לא אונסים באכזריות את החטופים ואת החטיפות. תקיפה הומניטרית, זה מחדל מס' 2 של צה"ל תוך שבוע אחד בלבד
    סגור