משפט

הצעת חוק דחופה תעלה בכנסת: תישלל האזרחות הישראלית לתומכי טרור?

מאז פרוץ המלחמה, משטרת ישראל עצרה למעלה מ-120 אנשים בעלי אזרחות ישראלית שהסיתו והביעו תמיכה בטרור. כעת, שר הפנים משה ארבל ושר המשפטים יריב לוין פועלים כדי לעלות באופן מידי הצעת חוק לכנסת, במסגרתו תישלל האזרחות הישראלית לתושבים אשר מביעים תמיכה, עוסקים, מסיתים ומזדהים עם טרור
מערכת ice |  1
תומכי חמאס נעצרים-אילוסטרציה (צילום freepik, shutterstock)
מלחמת "חרבות ברזל" נכנסה היום (חמישי) ליומה ה-20 של לחימה קשה אחרי מתקפת הפתע של חמאס על ישראל בה נרצחו למעלה מ-1,400 ישראלים, בעוד למעלה מ-5,000 נוספים נפצעו ולמעלה מ-220 אנשים נחטפו משטח ישראל לרצועת עזה ומוחזקים כשבויים של ארגון הטרור חמאס.
מאז פרוץ המלחמה, משטרת ישראל עצרה למעלה מ-120 אנשים בעלי אזרחות ישראלית שהסיתו והביעו תמיכה בטרור בכלל, ובחמאס בכלל. בעקבות כך, שר הפנים משה ארבל ושר המשפטים יריב לוין פועלים בימים האחרונים כדי לעלות באופן מידי הצעת חוק לכנסת, במסגרתו תישלל האזרחות הישראלית לתושבים אשר מביעים תמיכה, עוסקים, מסיתים ומזדהים עם טרור.
 
נוסף על כך, על רקע המאמץ למניעת הסתה, מתחילת הלחימה נבדקו וטופלו 295 פרסומים המעודדים לאלימות, הסתה, תמיכה והזדהות עם ארגוני טרור, מתוכם נפתחו 134 תיקי חקירה לאחר שעלה כי הפרסומים עולים כדי חשד להסתה ותמיכה בארגון טרור. 
בתוך כך, רק אמש נעצרה על ידי המשטרה תושבת רמלה בת 19, לאחר שפרסמה ברשת כיתוב המעודד תמיכה בארגון הטרור חמאס והטבח ביהודים בו כתבה: "אלוהים, פזר אותם את כולם. אלוהים, תקרע אותם לגזרים. אלוהים, הורד את המספר שלהם. אלוהים, תהרוג אותם לחלוטין". בסיום חקירתה נכלאה והיא תובא היום בפני שופט בבקשה להאריך את מעצרה בהתאם לממצאי החקירה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תתחילו במשותפת נאום השהידים של תומא סולימן (ל"ת)
    יוחנן 10/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור